Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Balerina

Očarljiva zgodba o majhni balerini, ki s trdnim zaupanjem vase in podporo prijatelja Viktorja uresniči svoje največje sanje ...

Naslov: Balerina in Viktor

Zvrst: animirani film

Leto produkcije: 2016

Dolžina: 1 ura 29 minut

Režija: Eric Summer, Eric Warin

O deklici, ki vse podredi plesu

Piše se leto 1879. Deklica Felicie, ki odrašča v sirotišnici sredi Francije, izjemno rada pleše in njene sanje so postati prava balerina. Redovnice, ki vodijo sirotišnico, njeni strasti do plesa niso naklonjene, zato pobegne v Pariz s svojim najboljšim prijateljem Viktorjem. Tam se najprej odpravi v operno-baletno hišo. Pretvarja se, da je Camilla, hči bogatašinje, in dobi mesto med mladimi plesalkami, ki se pripravljajo na avdicijo za predstavo Hrestač. Čistilka operne hiše, Oddete, jo razkrinka, vendar se je usmili in jo v zameno za pomoč pri delu vzame pod svojo streho. Izkaže se, da je bila Oddete izvrstna plesalka, dokler si ni usodno poškodovala noge. Felicie z njeno pomočjo in z vsakodnevnim zagnanim treningom postaja vse boljša baletka. Ji bo uspelo dobiti zahtevno vlogo v predstavi?

Risanka bo krasna za lep večer za mamo in hčer – še posebej za tiste, ki rade plešejo.

Felicie v Pariz pobegne s svojim prijateljem Viktorjem.

Za otroke

Zdi se, kot bi Felicie imela ples tako rada, da je zanj pripravljena žrtvovati vse. Da bi prišla na baletno šolo, pobegne iz sirotišnice, ukrade vabilo, laže o svojem imenu in povsem zanemari prijateljstvo z Viktorjem. V tem si je ne moreš vzeti za vzgled. V čem pa misliš, da si jo lahko?

Za starše

Balet je ples stroge discipline, odrekanja in tudi bolečine. Neugnana risana junakinja Felicie, ki se težko drži še najosnovnejših pravil, zato kar nekam zlahka pride do vloge v eni od najbolj slavnih baletnih hiš na svetu. Prav je, da hčeram to poveste. Hkrati pa se lahko pogovorite tudi o razliki med siljenjem staršev otroka k neki aktivnosti (kot Camillo njena mama k baletu) in vztrajanjem, da vsaj eno leto obiskuje dejavnost, ki si jo je izbral, čeprav mu postane težko.

Otrokom verjetno ne bo ušlo, da je redovnica, ki vodi sirotišnico, naslikana kot izjemno toga, saj pravi, da sanjam ne smemo slediti, temveč jih pokopavamo. Ko Felicie v baletni šoli razkrinkajo kot prevarantko in se vrne v sirotišnico, postane očitno, da je nesrečna, kar zaskrbi oskrbnika, redovnice pa čisto nič. Čeprav je tako ob koncu 19. stoletja kot danes dejansko mogoče najti redovnice, ki so zakopale svoja hrepenenja in zato to pričakovale tudi od vseh ostalih, pa so redovnice ponavadi zelo energične, polne življenja in izpolnjene ženske. Otroke spomnite na kakšno redovnico, ki jo poznate in ni taka kisla limona kot tista iz Balerine. Naj vedo, da so redovnice v njihovem življenju lahko pozitiven lik.

Otroke opozorite na razliko med siljenjem k neki dejavnosti in njihovi vztrajnosti.

Risanka Balerina in Viktor, čeprav je izjemno ljubka, je tudi polna zgodovinskih netočnosti. Od tega, da baletna predstava Hrestač v letu 1880 še ni bila napisana, kip svobode pa je bil takrat že poslan v ZDA in nikakor še ni bil zelen od oksidacije. Kavbojke, ki jih ima oblečene Felicie, sploh še niso bile izumljene, sploh pa za dekle njene starosti kratke hlače v tistem času nikakor niso bile primeren kos oblačila in bi požele obilico zgražanja. Tudi moda baletnih kostumov je bila v poznem 19. stoletju precej drugačna kot je danes (in kot je prikazana v risanki).

Če bo hčerko risanka navdušila, lahko skupaj z njo raziščete zgodovino in ugotovite, kakšna je bila dejansko baletna scena v tistem času v Parizu. Naj ve, da je risanka vendarle samo – risanka.

Pripravila Andraž Arko in Lucija Čakš. Članek je bil najprej objavljen v reviji Mavrica.

Nazaj na vrh