Zloraba moči in zgrešeno zadovoljevanje potreb
Zloraba moči in zgrešeno zadovoljevanje potreb
Papež Frančišek pogosto opozarja, da je nasilje zlo. V Evangeliju po Janezu pa beremo, da je Jezus v templju našel prodajalce volov, ovc in golobov ter menjalce denarja, spletel bič in vse izgnal. Menjalcem je raztresel denar in jim prevrnil mize. Kako lahko razložimo ta odlomek? Ali je bil Jezus nasilen?
»Na podlagi tega odlomka ljudje včasih opravičujejo svoja dejanja in to ni prav. Pri nasilju gre za zlorabo moči. Jezus v templju ni izhajal iz moči, ampak se je odzval na to, kar se je tam dogajalo. Ta svetopisemski odlomek je treba razumeti v okviru zgodovinskega in kulturnega konteksta ter v luči Jezusovega poslanstva. Ne smemo pa reči: 'Če je Jezus tako ravnal, lahko tudi jaz.' Vedno je treba govoriti o ničelni toleranci do nasilja,« pojasnjuje zaporniški duhovnik Robert Friškovec.
Odgovornost se ne prenaša
Na vprašanje, ali je nasilje kdaj opravičljivo, odločno odgovarja, da ne. Ker začnemo sicer vse dajati v isti koš. »Nasilje...