Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Zgled domače knjižnice za bralno kulturo

Bogomir Štefanič
Za vas piše:
Bogomir Štefanič
Objava: 26. 10. 2020 / 17:32
Oznake: Cerkev, Družba
Čas branja: 4 minute
Nazadnje Posodobljeno: 26.10.2020 / 17:57
Ustavi predvajanje Nalaganje
Zgled domače knjižnice za bralno kulturo

Zgled domače knjižnice za bralno kulturo

Koronavirusna kriza poglablja težave v založniški in knjigotržni dejavnosti.

Zaradi zaprtih knjigarn je promet knjigotrštva takrat padel na ničlo, promet založništva pa se je skrčil za približno tri četrtine. FOTO: Tatjana Splichal



Skoraj je ni (gospodarske, kulturne, socialne …) dejavnosti, ki se je koronavirusna kriza s svojimi omejitvami ne bi tako ali drugače dotaknila in okrnila njenega obsega. Ugotovitev seveda velja tudi za založniško in knjigotržno dejavnost. Ta, statistično gledano, resda predstavlja le okoli dve tisočinki nacionalnega BDP, a njen simbolni pomen za obstoj slovenskega naroda, njegovega jezika, znanosti in kulture ter za osebnostno rast posameznikov bistveno presega nekaj deset milijonov prometa, ki ga ustvarja, da bi lahko mirno gledali njeno nadaljnje propadanje (v zadnjem ducatu let se je namreč promet v tej dejavnost prepolovil).

Na izredno zahteven položaj je že ob prvem epidemijskem valu opozorila Zbornica knjižnih založnikov in knjigotržcev pri Gospodarski zbornici Slovenije. Zaradi zaprtih knjigarn je promet knjigotrštva takrat padel na ničlo, promet založništva pa se je skrčil za približno tri četrtine. V dejavnosti seveda niso sedeli križem rok in so po spletnih poteh skušali priti do bralcev, a to seveda ni moglo v polnosti nadomestiti dosedanjih distribucijskih poti. Kakšno je današnje stanje, ko se položaj v drugem epidemijskem valu znova zaostruje? Na vodstva vodilnih katoliških založb smo se obrnili z naslednjimi vprašanji:

1. Kako je dosedanji potek koronavirusne krize zarezal v dejavnost vaše založniške hiše? 2. Kako ste se prilagajali nastalim okoliščinam; po katerih poteh skušate v teh razmerah priti do bralcev in kakšen je njihov odziv? 3. Pristojne oblasti so se odločile pomagati čim širšemu krogu ljudi in ustanov, ki jih je kriza prizadela: Ali dosedanji državni ukrepi v zadostni meri omilijo nastale posledice v založništvu in knjigotrštvu; kakšni bi bili vaši predlogi ukrepov?

V nadaljevanju objavljamo odgovore na 2. vprašanje, odgovore na preostali dve pa najdete v tiskani Družini (43/2020).
_ _ _

Miha Turk, Ognjišče

2. Od prvega dne te krize se trudimo še bolj posvetiti strankam, ker smo veseli vsakogar, ki obišče naše knjigarne, nas pokliče ali odda naročilo v spletni knjigarni. Vse skušamo čimprej in čim bolje rešiti, seveda ob upoštevanju vseh varnostnih ukrepov. V spomladanskem času, ko je bilo običajno življenje nekoliko ustavljeno, smo prek medijev in družbenih omrežij poskušali ostati povezani z bralci in tudi z akcijami poskusili spomniti, da smo še vedno tu in da so dobre knjige lahko v teh časih odličen spremljevalec. Čeprav nas razmere silijo v to, da smo bolj previdni in omejeni v stikih, opažamo, da ljudje najdejo tudi druge poti: kakšno naročilo več po spletu, kakšen telefonski klic več, obiski knjigarn pa so prav tako lahko prisrčni, čeprav krajši in nekoliko na razdalji.

Simon Ozvatič, Celjska Mohorjeva družba

2. V času zaprtja knjigarn se je tudi zaradi prenove naše spletne strani in sodelovanja na spletnih knjižnih sejmih spletna prodaja opazneje povečala. Trend, da nekateri kupci namesto obiska fizičnih knjigarn nakupujejo prek spleta, ostaja tudi po odprtju knjigarn. Obisk naših sicer dobro sprejetih in prepoznanih literarnih matinej v naši knjigarni v Ljubljani na Nazorjevi 1 je manjši, kot je bil pred pandemijo. Primanjkljaj osebnih srečevanj skušamo nadomestiti s kratkimi video posnetki nagovorov avtorjev, s promocijo na družbenih omrežjih ter z rubriko Beremo skupaj na www.mohorjeva.org. V Mohorjevih knjigarnah v Celju in Ljubljani smo veseli prav vsakega bralca in kupca, ki je hvaležen, da nas lahko osebno obišče, sočasno pa upoštevamo priporočila in ukrepe za zagotavljanje varnosti tako kupcev kot naših zaposlenih.

Tone Rode, Družina

2. Večina prodajnih in promocijskih dejavnosti se je preselila na internet in družbena omrežja. Takoj se je povečala neposredna prodaja knjig in naročnin po telefonu, večkratno rast je doživela tudi prodaja prek spletne trgovine. V tedniku Družina smo tudi izvedli serijo člankov za digitalno izobraževanje naših bralcev, da smo jih ponovno spomnili, kako naročniki lahko tednik berejo na spletu ali telefonu, kako lahko kupujejo prek naše spletne trgovine. Na družbenih omrežjih smo izvedli izjemno odmevno kampanjo »Beremo z Družino«, v kateri izbrani bralci berejo odlomke iz knjig naše založbe ter jih na tak način približajo novim bralcem in kupcem. Vse to pa žal ne more nadomestiti prodaje po običajnih kanalih.

Kupi v trgovini

Novo
Konec krščanske civilizacije
Filozofija in esejistika
22,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh