Zbogom, Jordanija, pozdravljen, Izrael!
Zbogom, Jordanija, pozdravljen, Izrael!
Papež Benedikt XVI. je včeraj dopoldne zaključil svoj obisk v Jordaniji in pripotoval v Tel Aviv, kjer je v prvem govoru na izraelskih tleh ostro obsodil antisemitizem in pozval k boju zoper vse njegove oblike. Četrti dan papeževega obiska se je nadaljeval v predsedniški palači v Jeruzalemu, kjer se je rimski škof sestal z izraelskim predsednikom Šimonom Peresom in drugimi predstavniki političnih oblasti v državi. Popoldne je Benedikt XVI. obiskal spominski muzej Jad Vašem, ki je posvečen žrtvam holokavsta, ob koncu dneva pa se je srečal še s člani organizacij za medverski dialog.
Sveti oče je ob slovesu na amanskem letališču vse Jordance, tako kristjane kot muslimane, spodbudil, naj gradijo versko strpnost na trdnih temeljih, tako da bodo člani različnih skupnosti lahko skupaj živeli v miru in vzajemnem spoštovanju. Pohvalil je pomembna prizadevanja jordanskega kralja Abdulaha II. na področju medverskega dialoga ter mu pri tem izrazil hvaležnost za njegovo spoštljivo in odprto držo do krščanskih skupnosti v Jordaniji.
Ob prihodu v Izrael je papež Benedikt XVI. v pozdravnem govoru na letališču v Tel Avivu ostro obsodil antisemitizem, ga označil za zločin in pozval k boju zoper vse njegove oblike. Papeža so na letališču v izraelski prestolnici pričakali predstavniki političnih in cerkvenih oblasti, med drugim tudi predsednik države Šimon Peres in premier Benjamin Netanjahu.
Srečanje med papežem Benediktom XVI. in izraelskim predsednikom Šimonom Peresom je potekalo v predsedniški palači v Jeruzalemu. Benedikt XVI. je zbranim govoril o miru in varnosti, politične in verske voditelje pa je spodbudil k uresničevanju načel pravičnosti. Spomnil je na žalost številnih jeruzalemskih in izraelskih družin, ki vsakodnevno hrepenijo po življenju brez strahu pred zunanjimi grožnjami in nesmiselnim nasiljem.
Papež Benedikt XVI. je nato obiskal jeruzalemski muzej holokavsta Jad Vašem, kjer je izrazil upanje, da bi vsi ljudje dobre volje bdeli na človeškimi srci, ki so sposobna voditi do tragedij, podobnih holokavstu, zaradi katerega je umrlo najmanj šest milijonov Judov. Kot je dejal, je Cerkev sočutna do vseh žrtev holokavsta, prav tako pa se postavlja v bran vsem, ki so podvrženi preganjanju zaradi drugačne rase, barve kože, življenjskih pogojev ali veroizpovedi. Naloga Cerkve je namreč po papeževih besedah brez prestanka moliti in delovati, da bi človeštvu zagotovila, da v srcih ljudi nikoli več ne bi vladalo sovraštvo. Kajti Bog Abrahamov, Bog Izakov in Bog Jakobov je bog miru, ki svet sodi s pravičnostjo in med ljudstvi razsoja po pravici. Papež je ob koncu krajšega govora še pozval k opominjanju sveta, da ta Bog živi, čeprav je ljudem včasih težko razumeti in sprejeti njegove skrivnostne in nedoumljive poti. Razodel se nam je in nadaljuje z delom v zgodovini človeštva, je dejal sveti oče.