Zakaj praznik za sedež?
Zakaj praznik za sedež?
V katoliški Cerkvi danes obhajamo praznik »sedeža apostola Petra«. Zakaj bi dan posvetili »sedežu« ali »prestolu«, se v zanimivem prispevku sprašuje sodelavec katoliškega spletnega portala Aleteia Philip Kosloski.
22. februar je v katoliški Cerkvi uradno »praznik sedeža apostola Petra«. Na prvi pogled je ime praznika malce nenavadno. Zakaj bi en cel dan na koledarju posvetili sedežu? Za kaj tu sploh gre?
Praznik sedeža apostola Petra ima dvojni pomen. Najprej se nanaša na dejanski sedež ali prestol (v latinščini cathedra petri), na katerem je apostol Peter sedel, ko je kot prvi papež vodil katoliško Cerkev. Uradniki v Rimskem cesarstvu so sedeli na »prestolih«, ko so nadzirali sodbe ali kadar so sodelovali na uradnih slovesnostih. Ker je izhajalo iz Rimskega cesarstva, so to izročilo prevzeli tudi v rimskokatoliški Cerkvi, kjer živi še danes. Škofje, denimo, imajo poseben »prestol« ali cathedro, na katerem sedijo med bogoslužnimi slovesnostmi v svoji stolni cerkvi (katedrala = cathedra). Prestol izraža izrecno škofovsko oblast nad določeno pokrajino in škofa povezuje z naslednikom apostola Petra, papeža.
Nekoč so verjeli, da je dejanski Petrov sedež vdelan v Berninijev kip, ki stoji v Petrovi baziliki, vendar so nedavne arheološke raziskave to tezo ovrgle.
Današnji praznik pa se nanaša tudi na duhovno oblast, ki jo je Petru podelil Jezus. Izročilo pravi, da je 22. februarja obletnica Jezusovih besed: »Ti si Peter in na tej skali bom sezidal svojo Cerkev in vrata podzemlja je ne bodo premagala« (Mt 16,18).
Papež Benedikt XVI. je med splošno avdienco leta 2006 podal izvrsten povzetek duhovnih razsežnosti sedeža apostola Petra:
»Kaj je bil torej sedež sv. Petra? Jezus ga je izbral kot skalo, na kateri bo sezidal svojo Cerkev (gl. Mt 16,18), začenši v Jeruzalemu … Prvi sedež Cerkve je bila zgornja soba in precej verjetno je, da je bil za Simona Petra prihranjen poseben prostor v sobi, kjer je Marija, Jezusova Mati, molila skupaj z učenci … Peter je nato odšel v Rim, ki je prejel največjo čast, torej čast, ki jo je Jezus zaupal Petru, da naj služi vsem posameznim Cerkvam za vzgojo in zedinjenje vsega Božjega ljudstva … Rimski sedež je po Petrovih potovanjih tako postal prepoznaven kot sedež Petrovih naslednikov, njegova škofovska cathedra pa je predstavljala poslanstvo, ki mu ga je zaupal Jezus, da naj varuje njegovo čredo … Praznik sedeža apostola Petra, ki ga obhajamo danes, torej pomeni, da mu pripisujemo velik duhovni pomen in ga prepoznavamo kot znamenje Božje ljubezni, ljubezni neminljivega Dobrega pastirja, ki je želel zbrati vso svojo Cerkev in jo popeljati po poti odrešenja.«
Na koncu koncev pa sedeža ne praznujemo kot materialni predmet, temveč zaradi osebe, ki je na tem sedežu sedela, in zaradi duhovne avtoritete, ki jo je Petru zaupal Jezus Kristus.
Vir: www.aleteia.org
Foto: Aleteia