Zahvalna maša po »čudežu pod Kalvarijo«
Zahvalna maša po »čudežu pod Kalvarijo«
Spomnimo: ob zrušenju dela strehe športne dvorane Vrbanska, ki je sredi sanacijskih del, je nastala velika gmotna škoda, k sreči pa se ni pri tem nihče poškodoval. Na to je ob uvodu v mašo, ki so se je udeležili tudi duhovniki mariborske dekanije, spomnil tudi nadškof Alojzij Cvikl, ki je Zavodu izrazil svojo podporo in mu v tej težki preizkušnji podaril relikvije bl. A. M. Slomška, ki so znamenje Slomškove priprošnje in nadškofove bližine.
Hvaležni, da ni poškodovanih
»Ta preizkušnja ne zadeva samo vodstva ZAMS, temveč je naša skupna bolečina in skrb. Ob vsej tragediji pa moramo biti hvaležni, da v telovadnici ni bilo nikogar, ko se je zrušil strop; hvaležni, da ni poškodovanih ali celo kaj hujšega. Zahvala gre angelom varuhom in vašemu zavetniku Antonu Martinu Slomšku,« je v hvaležnosti pri zahvalni maši uvodoma dejal mariborski nadškof.
Vera in upanje
»Pri tej zahvalni maši pa imamo tudi prošnjo za solidarnost in pomoč, da bi telovadnico lahko obnovili in jo izročili njenemu namenu. Potrebna sta vera in upanje, da bomo s skupnimi močmi to tudi zmogli in da bomo iz te preizkušnje izšli močnejši in še bolj povezani in utrjeni v veri in zaupanju v varstvo in pomoč angelov varuhov in vašega zavetnika A. M. Slomška,« je zbrane še nagovoril Alojzij Cvikl.
Iz nadškofove pridige
V pridigi se je mariborski nadškof metropolit naslonil na prošnjo učencev: Gospod, nauči nas moliti, kakor je tudi Janez naučil svoje učence! Pri Jezusu učencev ni prevzelo le, da se je umikal na samotne kraje, bolj jih je nagovoril način – zaupanje, domačnost in iskrenost pri molitvi. Kajti bistvo molitve ni v tehniki, marveč da molimo tako, kot je molil Jezus, da torej skupaj z njim Boga nagovarjamo za Očeta, je uvodoma izpostavil Alojzij Cvikl.
Bog ni oddaljen in nedosegljiv
»Jezus je učencem dejal, naj, ko molijo, Bogu rečejo 'oče', 'očka'. Njega, ki je vse ustvaril in v katerem ima svoj izvor, lahko kličemo oče. Torej Bog ni nekje oddaljen in nedosegljiv, je oče vseh in vsak se lahko k njemu obrne neposredno brez posrednikov. Čeprav je Stvarnik, Neskončen in Sveti, je v prvi vrsti Oče. Včeraj so me birmanci vprašali: če se lahko z Bogom pogovarjamo, kako nam govori, na kak način? Po stvareh, po dogodkih, po ljudeh, po navdihih …,« je odgovoril Cvikl.
Ne kraj in besede, temveč srce
V molitvi nas Jezus, je nadaljeval nadškof, navaja na zaupanje in domačnost med očetom in sinom, hkrati pa nam razodeva usmiljenje in dobroto Boga do vsakega od nas. Jezus torej želi učence privesti k tisti domačnosti, ki je bila na začetku, preden je greh vdrl na svet. »V molitvi so zelo pomembni zaupanje, spontanost in domačnost. Glavni niso kraj ali besede, temveč srce, naša notranjost in naše prijateljstvo z Bogom,« je poudaril Alojzij Cvikl.
Bog se ozira na zaupno in iskreno molitev
Po njegovem želi Jezus poudariti odprtost in pripravljenost Očeta, da pride naproti naši molitvi, zato neučinkovitost molitve ni odvisna od Boga, marveč od naše skromne vere in zaupanja: »Bog se ozira na zaupno in iskreno molitev, ki je pogovor, izročanje mene in mojih težav v Božje roke. Dobra molitev se vedno dotika zadev, s katerimi se srečujemo. Lahko jih poskušamo rešiti sami, lahko pa pomoč iščemo pri Bogu v zaupanju, kot ga ima otrok do očeta.«
Prošnja za zaupnost pri molitvi
Šele ob izkustvu, da smo v naročju Boga in v njem varni, ni težko izpolnjevati njegove volje tudi, ko pridejo preizkušnje in težave, je nadškof zaključil s prošnjo za zaupnost pri molitvi, kajti le tako bomo tudi mi doživljali Boga kot dobrega in usmiljenega in se mu bližali v molitvi. »Ta zahvalna daritev naj v nas utrdi vero v varstvo angelov varuhov in priprošnjo bl. Slomška. Od danes imate v vašem zavodu tudi njegove relikvije, naj to poglablja češčenje in zaupanje v njegovo pomoč in varstvo.«