Začetek delovanja nacionalnega klicnega centra za pomoč uporabnikom zdravstvenega sistema
Začetek delovanja nacionalnega klicnega centra za pomoč uporabnikom zdravstvenega sistema
Klicni center bo deloval med 9. in 16. uro ob delovnikih, je na včerajšnji novinarski konferenci povedala vodja sektorja za krepitev zdravja in preprečevanja odvisnosti na ministrstvu za zdravje Vesna Marinko.
Katere informacije bodo nudili v klicnem centru?
Namenjen bo uporabnikom, ki imajo težave pri klicih v zdravstvene domove, ki ne uspejo pridobiti informacij o naročanju na pregled ali pa informacij o ambulantah za neopredeljene zavarovane osebe.
V klicnem centru bodo tako nudili tudi pomoč pri iskanju prostih družinskih zdravnikov, ginekologov, pediatrov in zobozdravnikov, pri čemer si bodo operaterji pomagali s podatki Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS), na voljo pa bodo tudi informacije o delovanju drugih klicnih centrov, denimo glede telefonskih številk, ki nudita pomoč in podporo za uporabnike eZdravja ter pri elektronskem naročanju na zdravstvene storitve, navaja STA.
Klicni center bo dosegljiv na številki 080 18 01, ki z vzpostavitvijo ne bo nadomestila številke za nujne primere 112.
Recepta ali e-napotnice ne bo možno naročiti
Po besedah Vesne Marinko želijo z vzpostavitvijo klicnega centra zdravstvene izvajalce nekoliko razbremeniti odgovarjanja na nekatera vprašanja. S pomočjo klicnega centra pa posameznik ne bo mogel denimo naročiti recepta ali e-napotnice, je poudaril minister za zdravje Danijel Bešič Loredan. Klicni center bo od ljudi hkrati zbiral podatke o tem, kam so klicali in kdo se ni javil na telefon, torej na kateri točki sistem ne deluje.
Dva ponudnika
Kot je povedal minister, sta ustrezne ponudbe za zagotavljanje klicnega centra oddala dva ponudnika. Najbolj ugodna je bila ponudba Telekoma Slovenije, ki bo za dva meseca dela predvidoma prejel 38.500 evrov. Telekomove operaterje - skupaj bodo pokrivali približno 40 telefonskih linij - so izobrazili predstavniki ministrstva. Za delo bodo pozneje iskali tudi študente, v nadaljevanju študente medicine in morda upokojene zdravnike, je dejal Bešič Loredan.
Državni klicni center do poletja?
Končni cilj je po vzoru estonskega zavoda za zdravstveno zavarovanje vzpostaviti enotni državni klicni center še do poletja. Vse obstoječe klicne centre bi po ministrovih navedbah združili v enega, ki bi deloval pod okriljem ZZZS.
V zvezi organizacij pacientov so sicer v začetku januarja predstavili ukrepe za enakopravnejši in dostopnejši zdravstveni sistem. Med njimi je bila tudi telefonska številka 111 za pomoč pacientom, ki pa je po besedah Bešiča Loredana preveč podobna telefonski številki 112, je še poročala STA.