Za spremembo gospodarstva v boju proti trgovini z ljudmi
Za spremembo gospodarstva v boju proti trgovini z ljudmi
FOTO: Vatican Media
V Katoliški cerkvi danes, na god sv. Jožefine Bakhita, obhajamo svetovni dan molitve in ozaveščanja proti trgovini z ljudmi. Ta dan je namenjen vsem, ki si prizadevajo v boju proti trgovini z ljudmi in so danes duhovno združeni ob dnevu molitve, ki ima tudi poseben namen: »Za gospodarstvo brez trgovine z ljudmi«. Kot poroča Radio Vatikan, je papež Frančišek v ta namen objavil video sporočilo, v katerem poziva k spremembam v globalnih gospodarskih sistemih.
Papeževo video sporočilo
Dragi bratje in sestre!
Obračam se na vse vas, ki delate proti trgovini z ljudmi in ste danes duhovno združeni v tem svetovnem dnevu molitve, ki ima tudi poseben namen: »Za gospodarstvo brez trgovine z ljudmi«. Vesel sem, ker vem, da so letos različna molitvena srečanja medverska, eno od teh tudi v Aziji.
Svoje sporočilo razširjam na vse ljudi dobre volje, ki molijo, si prizadevajo, študirajo in razmišljajo, da bi se borili proti trgovini z ljudmi; in predvsem na tiste, ki so – kot sv. Jožefina Bakhita, ki se je spominjamo danes – v svojem življenju doživeli dramo trgovine.
Ta dan je pomemben, ker nam vsem pomaga, da se spomnimo te drame, in nas opogumlja, da ne nehamo skupaj moliti in se skupaj boriti. Naj razmišljanje in ozaveščanje vedno spremljajo konkretna dejanja, ki odpirajo poti za družbeno emancipacijo. Cilj je pravzaprav, da bi vsak zasužnjen človek znova postal protagonist svojega življenja in dejaven član gradnje skupnega dobrega.
Dragi prijatelji, danes je dan molitve. Da, moliti moramo, da bi podprli žrtve trgovine z ljudmi in ljudi, ki spremljajo procese povezovanja in vnovičnega vključevanja v družbo. Moliti moramo, da bi se naučili s človečnostjo in pogumom približati tistim, ki so zaznamovani s tolikšno bolečino in obupom, ohranjajoč živo upanje. Moliti, da bi lahko bili jutranje straže, ki so sposobne razločevati in sprejemati odločitve, usmerjene k dobremu. Molitev se dotika srca in spodbuja h konkretnim dejanjem, k inovativnim, pogumnim dejanjem, ki znajo sprejeti tveganje v zaupanju v Božjo moč (prim. Mr 11,22-24).
Bogoslužni spomin sv. Bakhite je močan klic k tej razsežnosti vere in molitve. Njeno pričevanje ostaja vedno živo in aktualno! Gre za klic, da žrtve trgovine z ljudmi, njihove družine in njihove skupnosti postavimo v središče. Oni so središče naše molitve. Sv. Bakhita nas spominja, da so oni protagonisti tega dneva, mi vsi pa služimo (prim. Lk 17,10).
Sedaj bi rad z vami podelil nekatere namige za razmišljanje in delovanje, kar zadeva temo, ki ste jo izbrali: »Za gospodarstvo brez trgovine z ljudmi«. Druge spodbude boste našli v sporočilu, ki sem ga namenil udeležencem dogodka »Frančiškovo gospodarstvo« 21. novembra lani.
Gospodarstvo brez trgovine z ljudmi je:
1. gospodarstvo skrbi za. Skrb lahko razumemo kot skrb za ljudi in za naravo, ki ponuja izdelke in storitve za rast skupnega dobrega. Gospodarstvo, ki skrbi za delo, ko ustvarja priložnosti za zaposlitev, ki ne izkoriščajo delavca preko ponižujočih pogojev dela in izčrpavajočega delovnega časa. Epidemija koronavirusne bolezni je povečala pogoje za izkoriščanje delavcev. Izguba delovnih mest je kaznovala veliko oseb, žrtev trgovine z ljudmi, ki so bili v procesu rehabilitacije in vnovične vključitve v družbo. »V teh trenutkih, ko se zdi, da se vse razkraja in izgublja trdnost, je dobro, da se sklicujemo na trdnost, ki prihaja iz vedenja, da smo odgovorni za krhkost drugih, ko iščemo skupno prihodnost« (okrožnica Vsi smo bratje, 115). Gospodarstvo skrbi za torej pomeni solidarno gospodarstvo: delamo za trdnost, ki je združena s solidarnostjo. Prepričani smo, da dobro vodena solidarnost vodi do varnejše in trdnejše družbene zgradbe.
2. Gospodarstvo brez trgovine z ljudmi je gospodarstvo s tržnimi pravili, ki pospešujejo pravičnost, ne pa izključujoče posebne interese. Trgovina z ljudmi najde rodovitno podlago v pristopu neoliberalnega kapitalizma, v deregulaciji trgov, katere cilj je do skrajnosti višati dobičke brez etičnih omejitev, brez družbenih omejitev, brez okoljskih omejitev (prim. prav tam, 210). Če sledimo tej logiki, obstaja samo izračun prednosti in slabosti. Odločitve se ne sprejemajo na temelju etičnih meril, temveč sledeč prevladujočim interesom, po možnosti prevlečene s humanitarnim ali okoljskim videzom.
3. Zaradi vsega tega je gospodarstvo brez trgovine z ljudmi pogumno gospodarstvo – potreben je pogum. Ne v smislu brezvestnosti in tveganih operacij v iskanju lahkih zaslužkov. Ne, ne v tem smislu; to seveda ni pogum, ki ga potrebujemo. Nasprotno, gre za smelost potrpežljive graditve, načrtovanja, ki ne gleda vedno in samo na kratkoročne koristi, ampak na srednjeročne in dolgoročne sadove, predvsem pa na ljudi. Za pogum, ki povezuje zakonit dobiček s pospeševanjem zaposlenosti in zagotavljanjem dostojnih delovnih pogojev. V časih hudih kriz, kot je sedanja, je ta pogum še bolj potreben. V krizi se trgovina z ljudmi razširi, to vsi vemo: vsak dan to vidimo. V krizi se trgovina z ljudmi širi, zato moramo okrepiti gospodarstvo, ki bo na krizo odgovorilo manj kratkovidno, na trajnosten in trden način.
Drage sestre in bratje, vse to položimo v svojo molitev, še posebej danes, na priprošnjo sv. Bakhite. Molim za vas in vsi skupaj molimo za vsakega človeka, ki je v tem trenutku žrtev trgovine z ljudmi. In vi, prosim vas, ne pozabite moliti zame. Hvala!