Za otrokov blagor?
Za otrokov blagor?
Dijaki Škofijske klasične gimnazije so pripravili okroglo mizo Za otrokov blagor? Tema pogovora je bil družinski zakonik, gostje pa dr. Ivan Svetlik (bivši minister za delo, družino in socialne zadeve), Peter Štrbenk (Civilna iniciativa za družino in pravice otrok) ter Mitja Blažič (kampanja Za vse družine).
Na začetku je dr. Svetlik pojasnil prednosti zakonika, npr. uvedbo zagovornika otrok. Gostje so se strinjali, da se javne debate preveč ukvarjajo s posvojitvijo otrok v homoseksualne skupnosti. Posvojitev biološkega otroka je namreč mogoča že po sedanji zakonodaji in bo mogoča tudi v primeru, da ta zakonik pade. Kot je poudaril Blažič, bi s tem zakonikom uredili predvsem socialne pravice istospolnih družin.
Štrbenk nasprotuje možnosti, da bi istospolne skupnosti urejanja rojstva otrok. Pravi namreč, da bi to bi lahko razumeli kot znak, da lahko geji in lezbijke odidejo v tujino in si tam »priskrbijo« otroka s pomočjo umetne oploditve ali nadomestnega materinstva, kar v Sloveniji (še?) ni dovoljeno. Dr. Svetlik je omenil, da imamo v Sloveniji okrog sto otrok, ki že živijo v homoseksualnih skupnostih. Dodal je, da lahko pričakujemo, da se bo to dogajalo tudi v prihodnje.
Pogovor je osvetlil tudi morebitne učinke sprejetja zakonika na pedagoško delo z otroki v šoli. Učitelji jih bodo dolžni poučevati o vseh oblikah družin, govorniki pa so se strinjali, da je to potrebno, saj na tak način preprečujemo nepotrebne predsodke. Vprašanje pa ostaja, ali bodo imeli starši pravico posegati na vsebine, ki jih bo v šoli deležen njihov otrok. Bivši minister je tudi tukaj jasen: vsebine, ki so del obveznega šolskega načrta, so obvezne za vse.
V debati smo vsi poslušalci slišali kaj novega. Res pa je, da so obravnavane teme kompleksne, zato popolnoma zadovoljivih odgovorov nismo mogli dobiti. Na mestu je tudi pomislek ene od dijakinj, da večina državljanov nima časa ali znanja, da bi preučila vsak člen Družinskega zakonika. Zato je z referendumom na državljane prenesena zelo velika odgovornost.