Vzdržnost znova civilno poročenih pot do obhajila?
Vzdržnost znova civilno poročenih pot do obhajila?
Civilno pravno ločeni in znova poročeni katoličani bi lahko obhajilo prejemali le v primeru, če bi živeli spolno vzdržno življenje. Tako je v škofijskih smernicah za udejanjanje papeževe posinodalne apostolske spodbude Radost ljubezni zapisal Charles Chaput, nadškof v Filadelfiji v ameriški zvezni državi Pennsylvaniji. Vse, kar nasprotuje sprejetemu nauku katoliške Cerkve o neločljivosti zakonske zveze in zakonolomski naravi druge partnerske zveze, človeka vodi v zmoto glede resnične narave evharistije in Cerkve, še piše nadškof Chaput.
Radost ljubezni bi morali razumeti kot kontinuiteto »velikega zaklada modrosti«, »ki so nam ga predali cerkveni očetje, pričevanja svetnikov, koncilski nauki in zgodnji dokumenti o cerkvenem nauku«, je zapisano v smernicah filadelfijske nadškofije.
V besedilu je obravnavan tudi odnos do znova civilno poročenih zakoncev, ki živijo po cerkvenih zapovedih in bi lahko prejemali zakramente. Pri podeljevanju zakramentov pa mora biti duhovnik pozoren in ne vzbujati vtisa, da potrjuje ravnanje, ki ga Cerkev sicer obsoja, piše nadškof Chaput. Iz istega razloga dotične osebe tudi ne bi smele prevzemati kakršnih koli bogoslužnih obveznosti, kot je denimo izredno podeljevanje obhajila.
Enaka načela je treba upoštevati tudi pri pastoralnem delu z istospolno usmerjenimi in osebami, ki živijo v zunajzakonski partnerski zvezi. Tudi zanje naj bi veljalo pravilo spolne vzdržnosti, če bi želeli prejemati obhajilo. Duhovniki v pastorali ne smejo vzbujati vtisa, da je dejavna homoseksualnost sprejemljiva. To bi namreč izvotlilo katoliško vero in povzročilo moralno zmedo, v besedilu še svari nadškof Chaput.
Vir: kath.net
Foto: arhiv Družine (T.S.)