Vrvenje za soško fronto
Vrvenje za soško fronto
Ko je spomladi leta 1915 postalo jasno, da bo Italija vstopila v prvo svetovno vojno na strani antante, je približno šeststo kilometrov dolgo italijansko-avstrijsko mejo varovalo le 30.000 vojakov in 96 topov. Avstro-ogrsko poveljstvo je zato v kraje ob Soči pripeljalo šest divizij iz Srema in Bosne, za kar je bilo potrebnih več kot 350 vlakovnih kompozicij.
Za transport različnega materiala do soške fronte je bila ključna obstoječa železniška mreža v Sloveniji, ki so jo sestavljale južna železnica (proga Dunaj–Ljubljana–Trst), gorenjska proga (Ljubljana–Jesenice–Trbiž), soška proga (Jesenice–Bohinjska Bistrica–Gorica–Trst) in vipavska proga (Prvačina–Ajdovščina). Za končni prevoz tovora do enot na bojni črti pa so v zaledju fronte zgradili vojaške železnice, ceste in žičnice.
Vojaške železnice
Med letoma 1915 in 1917 so vojaki in vojni ujetniki pri nas zgradili okrog 200 kilometrov vojaških železniških prog, ki so povezovale obstoječe železniško omre...