Vera skozi filmske leče
Vera skozi filmske leče
Od nekoč prepovedane črno-bele klasike do nadrealističnega vtisa balkanske mojstrovine in dramatične podobe samostanskega življenja v 17. stoletju: na letošnjem Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu, med 10. in 21. novembrom, si je bilo med več kot 70 različnimi filmi mogoče ogledati tudi kar nekaj takih z versko tematiko. Med bolj opaznimi sta bila zagotovo francoski Benededetta in srbski Nebesa, oba iz letošnjega leta, ki pa sta se religije lotila na popolnoma različna načina. A začnimo nekoliko prej.
»Škandalozna« mojstrovina
Španski film Viridiana, ki je bil ob nastanku leta 1961 v Vatikanu »obtožen bogokletja«, je delo režiserja Luisa Buñuela. Pripoveduje zgodbo redovniške pripravnice, ki obišče svojega strica, ta pa postane z njo obseden. Nazadnje iz brezupa naredi samomor, Viridiana pa izstopi iz samostana in na njegovem posestvu uredi zavetišče za brezdomce. Nekoč šokantno delo danes nikakor ni več kontroverzno, zanimivo p...