Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Velikokrat sem »nejeveren« Tomaž

Anton Stres
Za vas piše:
Anton Stres
Objava: 05. 04. 2023 / 11:35
Oznake: Duhovnost
Čas branja: 3 minute
Nazadnje Posodobljeno: 05.04.2023 / 11:37
Velikokrat sem »nejeveren« Tomaž
FOTO: Tatjana Splichal

Velikokrat sem »nejeveren« Tomaž

Apostol Tomaž velja za »nejevernega«, ni verjel v vstalega Jezusa, dokler se ni prepričal z lastnimi čutili. Tudi sam se velikokrat čutim »nejevernega«, ko gre za vprašanje vere v Jezusa in v njegovo navzočnost v meni in v svetu. Gre za dvome, ki me potem potisnejo v malodušje in nesmiselnost. Kako naj se spopadam s temi dvomi, da po eni strani ne bom padal v malodušje, po drugi strani pa, da bom vendarle ohranjal razumski pogled na vero? Ivan

Od časov racionalizma (ratio 'razum') v 18. stol. se vleče predsodek o nezdružljivosti razuma in vere, ki pa se nikoli ni izkazal za kaj več kakor predsodek. Racionalizem je triumfiral s pozitivizmom 19. stol. Takega je prevzela marksistična ideologija. Zato še životari pri nas. A danes vemo, da je znanstvena racionalnost samo ena od naših razumnih dejavnosti, ki ne more sebe uveljavljati za edino legitimno razumnost.

Trije dejavniki vere so: milostni dar, razumna presoja in svobodna odločitev. Vera sicer ni razumska (nismo si je izmislili, zato vsebuje skrivnosti), je pa razumna. Mnogi danes tulijo z volkovi, ko pravijo, da razumni premislek za verovanje ni potreben. Z omalovaževanjem razumnosti v veri se le-tej dela zelo slaba usluga. Verovanje ni fanatizem. Razumno je mogoče ugotoviti, da so trditve, da vse nastaja in se razvija po slepem naključju, malo verjetne. Če bi bili ljudje proizvod slepega naključja, bi postala ideja o dostojanstvu človeka brez osnove....

Prispevek je dostopen samo za naročnike Družine.

Nazaj na vrh