Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Vatikan izpostavlja pomen celostne zaščite življenja

Mojca Masterl Štefanič
Za vas piše:
Mojca Masterl Štefanič
Objava: 27. 06. 2022 / 15:22
Čas branja: 2 minuti
Nazadnje Posodobljeno: 27.06.2022 / 15:30
Ustavi predvajanje Nalaganje
Vatikan izpostavlja pomen celostne zaščite življenja
Tornielli upa, da bo sodba vrhovnega sodišča ZDA priložnost za sprejetje zakonov za zaščito življenja, pravic žensk in materinstva. FOTO: Tatjana Splichal

Vatikan izpostavlja pomen celostne zaščite življenja

Odločitev vrhovnega sodišča Združenih držav Amerike, ki ameriškim zveznim državam omogoča omejevanje ali prepoved splava, naj bi bila spodbuda za širše razmišljanje »o življenju, zaščiti nemočnih in zavrženih, pravicah žensk in zaščiti materinstva«: to upanje je v izčrpnem komentarju na spletnem portalu Vatican News minuli konec tedna izrazil glavni urednik omenjenega portala Andrea Tornielli.

Razprava o sodbi se ne sme skrčiti na ideološki spopad; sodba bi lahko »na obeh straneh oceana spodbudila k vprašanju, kaj pomeni sprejemati življenje, ga braniti in spodbujati z ustreznimi zakoni«.

Obramba nerojenega življenja je tesno povezana z obrambo katerekoli človekove pravice.

To predvideva, da se odmaknemo od logike nasprotujočih si skrajništev in politične polarizacije, ki preprečujeta pristen dialog o tem vprašanju. Kot opozarja Tornielli, je to že od začetka svojega pontifikata jasno izražal tudi papež Frančišek, in ob tem navaja besede iz Frančiškove prve apostolske spodbude Veselje evangelija, objavljene leta 2013: »Da bi zlahka osmešili obrambo življenja nerojenih, pogosto predstavljajo cerkveno stališče kot nekaj ideološkega, nazadnjaškega, konservativnega. Pa vendar je ta obramba nerojenega življenja tesno povezana z obrambo katerekoli človekove pravice. Predpostavlja prepričanje, da je človeško bitje vedno nekaj svetega in nedotakljivega, v vsakem položaju in na vsaki stopnji svojega razvoja. Človeško bitje ima samo v sebi pravico do bivanja in ni nikoli sredstvo za reševanje drugih težav.« (213)

Tornielli v svojem komentarju izrecno izpostavlja družbeno in socialno ozadje splava. Kot poudarja, »biti za življenje pomeni biti vedno zaskrbljen, na primer, ko se poveča umrljivost žensk zaradi materinstva«. V ZDA se je recimo število smrti mater na 100.000 živorojenih otrok povečalo z 20,1 v letu 2019 na 23,8 v letu 2020, je vatikanski časnikar navedel vladne statistične podatke. »Presenetljivo« je bila stopnja umrljivosti mater med temnopoltimi ženskami 2,9-krat višja kot med belkami.

Bistveno v prizadevanjih za zaščito življenja se je tudi vprašati, kako pomagati ženskam, da sprejmejo novo življenje.

Bistveno v prizadevanjih za zaščito življenja se je tudi »vprašati, kako pomagati ženskam, da sprejmejo novo življenje«. 75 odstotkov žensk, ki opravijo splav, živi v revščini ali ima nizke dohodke, do plačanega starševskega dopusta pa je upravičenih le 16 odstotkov zaposlenih v zasebnem sektorju Združenih držav Amerike, poudarja glavni urednik Vatican News in pojasnjuje, da se mora skoraj vsaka četrta mati, ki ni upravičena do plačanega dopusta, vrniti na delo v desetih dneh po porodu.

Zato upa, tako Tornielli, da bo sodba vrhovnega sodišča ZDA priložnost za sprejetje zakonov za zaščito življenja, pravic žensk in materinstva. Vedno podpirati življenje pomeni tudi braniti ga pred grožnjo strelnega orožja, ki je postalo eden glavnih vzrokov smrti otrok in mladih v ZDA.

Kupi v trgovini

Knjiga meseca marca
Veselje evangelija
Filozofija in esejistika
19,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh