Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Vatikan izdaja knjigo papeževih nagovorov

Za vas piše:
Mojca M. Štefanič
Objava: 31. 03. 2021 / 10:21
Čas branja: 4 minute
Nazadnje Posodobljeno: 31.03.2021 / 11:46
Ustavi predvajanje Nalaganje
Vatikan izdaja knjigo papeževih nagovorov

Vatikan izdaja knjigo papeževih nagovorov

Frančiškova misel kot pristna duhovnost srca v knjigi »Življenje Duha. Bog govori srcu človeka«.

FOTO: Vatican Media

V Vatikanu bodo izdali knjigo z naslovom »Življenje Duha. Bog govori srcu človeka«, zbirko papeževih govorov in homilij, v katerih se odraža Frančiškova »teološka in antropološka misel, ki je izraz pristne duhovnosti srca«. Kot poroča Radio Vatikan, je knjigo uredil Franco Nardin, duhovnik rimske škofije, ki je besedila zbral in uredil, na knjižne police pa prihaja 6. aprila. Predgovor k zbirki je napisal vikar rimske škofije, kardinal Angelo De Donatis.

Franco Nardin: pristna duhovnost srca

Po besedah Franca Nardina »pomembne duhovne besede iz zadnjih papeževih dokumentov v središče vedno bolj postavljajo teološko in antropološko misel, ki jo sam papež opredeli kot življenje Duha. Gre za pristno duhovnost srca, ki zna povezati velika cerkvena izročila in duhovnost sv. Ignacija Lojolskega.« Naslov knjige Življenje Duha. Bog govori srcu človeka v ospredje postavlja posebnost misli papeža Frančiška.

Delo je razdeljeno na poglavja, besedila pa so tematsko razvrščena, da bi bralec lažje iskal po papeževih duhovnih vsebinah, ki vodijo v življenje evangelija. Kot trdi Nardin, »ne gre za navadno zbirko duhovnih sklicevanj in razmišljanj, ampak za pravi teološko-duhovni priročnik o troedini resnici, ki je vpisana v srce človeka, ustvarjenega po podobi in podobnosti Boga; je namreč Duh 'posinovljenja, v katerem kličemo: Aba, Oče!' (Rim 8,15). Od tu nam predlaga, naj se podamo proti obnovljenemu navdušenju pri oznanjevanju besede in lepote Kristusove resnice«.

Kot piše Nardin, gre za »teološko ekumensko misel«, ki predstavlja »velik prispevek k duhovnemu življenju mnogih vernikov, posvečenih, duhovnikov«, da bi bili vodeni, in to ne samo od Duha, ter odprti za »ozdravitev od trdote srca«, ter da bi v srcu vedno imeli »zmožnost razločevanja, tako osebnega kot pastoralnega«, da bi »razumeli znamenja, ki nam jih Božja previdnost pušča vsak dan«, ter za »rodoviten dialog s Cerkvami, kulturami in verstvi«.

Kardinal De Donatis: ozdravimo srce, da se bo odprlo za druge

Kardinal Angelo De Donatis, vikar rimske škofije, v Predgovoru izraža željo, da bi nova knjiga postala »vademekum za duhovno življenje« vernikov, posvečenih oseb in duhovnikov, da bi bili »vodeni v razločevanju čustev in misli v svojem srcu in življenju«.

Iz besed papeža Frančiška se jasno vidi, kako je tudi danes človekovo srce otrdelo, da je človek zgradil zid ter izgubil zaupanje in upanje, da bi lahko poslušal in pričakoval posredovanje Boga, ki nikoli ne zapušča svojih otrok. Bralec ugotovi, da »papež Frančišek skozi leta opravi pozorno izpraševanje človekovega srca ter v ospredje postavi vse napake, ki pogosto bivajo v njem«. Kardinal najprej omeni hinavščino in lažnost, torej dvojnost srca, čemur sledi vrsta omejenosti, pregreh in grehov, ki so natančno našteti. »V tem smislu lahko opazimo, da papež Frančišek zelo globoko pozna človekovo srce, kar pokaže z opisi, ki presenetljivo ustrezajo stvarnosti.

Frančišek dobro razume: če je srce bolno, je bolan celoten duhovni organizem, ki ima v njem svoj sedež. In če je bolan en del, to ni dobro za celotno duhovno zgradbo Cerkve. Ozdraviti srce pomeni torej najti zdravilo za človeštvo, da bo Cerkev zažarela brez madeža kot Kristusova nevesta. V stalno opozarjanje na stvarnost človeškega srca papež Frančišek vedno umesti znamenje upanja, ki človeka odtrga od samoreferenčnosti in ga odpira za služenje bližnjemu. Srce je lahko ozdravljeno zla, trdote, zaprtosti med zidove, hinavščine in vseh ostalih pregreh.«

Poslušanje Božje besede in evharistija

Metoda je predvsem odprtost srca za poslušanje Božje besede, predvsem učlovečene Besede. »Kristusov glas ne zatemnjuje človeškosti, ampak v polnosti razkriva človeka človeku« (Gaudium et Spes, 22). Kot nadaljuje De Donatis, »gre za globok in ganljiv glas, glas usmiljenja, ki ga Bog izgovarja od večnosti dalje vsem tistim, ki so ga pripravljeni slišati. Je glas Kristusovega srca, ki goreče ljubi in ozdravlja človekovo srce, da bi to lahko popolnoma spoznalo in ljubilo Boga ter na ta način našlo tudi svojo najpopolnejšo samouresničitev.«

Poleg poslušanja Božje besede papež spomni tudi na evharistijo, ki je »hrana in življenje kristjanovega srca«. Predvsem duhovniki se morajo boriti proti obhajanju evharistije kot navade, da bi v polnosti živeli srečanje s Kristusom in ga ljubili z vsem srcem.

Kardinal De Donatis svoj Predgovor sklene s sklicevanjem na Marijin zgled, ki je poslušala Gospoda in v svojem srcu molila. »Zdravo srce začne tukaj, da bi nato doseglo osebe v stiski, bolne, trpeče, umirajoče, zadnje, tiste, ki doživljajo nasilje, pozabljene, oziroma tiste, ki se jih imenuje Kristusovo meso.«

Kupi v trgovini

Novo
Izpostavljeno
Dve zgodbi enega zakona
Pričevanja
24,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh