»Vaša ljubezen je sad Božje ljubezni«
»Vaša ljubezen je sad Božje ljubezni«
Ljubezen položili na oltar
Bogu se je zahvalil za ljubezen, ki jo dajemo in prejemamo. Zaročence pa je povabil, da na oltar položijo svojo ljubezen. »Vaša ljubezen je sad Božje ljubezni, ki se je uresničevala skozi ljubezen tolikih rodov pred vami in skozi ljubezen vaših staršev, da more v tem trenutku živeti v ljubezni, ki jo izpovedujete in izkazujete drug drugemu. To ljubezen bomo položili na oltar skupaj z darovi kruha in vina ter se tako zahvalili Očetu za njegovo ljubezen, ki jo izkazuje človeškim otrokom.«
Sv. Valentin, zavetnik zaljubljencev in priprošnjik za srečno poroko
Uprite se skušnjavam, ki uničujejo odnos
Nato pa je podobno kot v Stični spregovoril o skušnjavah: skušnjavi lakote, skušnjavi moči in skušnjavi slave, ki jih je hudič ponudil Jezusu. Skušnjava lakote oz. materialnih dobrin se med zakoncema kaže v redni službi, stanovanju …, ki usmeri k zunanjim dobrinam, teh je vedno premalo, namesto da »bi živeli najprej iz svoje ljubezni in svojo ljubezen v zaupanju, da bo vse drugo navrženo. Nazadnje imamo vse, nimamo pa več drug drugega,« je posvaril nadškof. Skušnjava moči zahteva podrejenost partnerja, kar ni povezano z ljubeznijo, razžira človeka in ljubljeno osebo napravlja za nasprotnika, ki ga je treba podrediti. Zato ljubezen umre. Skušnjava slave zahteva občudovanje, pomembnost, hvaljenje. Ob tem pa partner stopi v ozadje, saj povezanost z njim ne potrebuje slave, temveč iskrenost in predanost.
Zaročence je povabil, naj se vprašajo, ali so te skušnjave tudi v njihovem odnosu. Pogosto se te kažejo z besedami: Če me imaš rad, boš naredil to, kar jaz hočem, boš takšen, kakršnega si te predstavljam in si te želim. Tisti, ki izreče te besede, v osredje postavlja sebe, in ne ljubljenega. Skušnjavam moramo reč ne, čeprav jih izgovarja ljubljena oseba. 2Samo nekdo, ki zna sebi in drugemu reči ne, je sposoben tudi v resnici reči da. Samo nekdo, ki je sposoben sebi in drugemu reči ne, se je sposoben učiti zvestobe in tudi ostajati zvest. Kdor ne zna reči ne, je in bo plen vseh svojih strasti in skušnjav,« je prepričan nadškof.
Odločitev za ljubezen za vedno v dobrem in slabem pa je poroka, za katero je nadškof skupaj z zaročenci prosil Boga.
Fotografije so simbolične, foto: Tatjana Splichal