V Kranju je doma slovenska drama
V Kranju je doma slovenska drama
Teden slovenske drame je osrednji festival uprizoritev, nastalih po slovenskih dramskih besedilih, ki ga Prešernovo gledališče Kranj s podporo Ministrstva za kulturo RS in Mestne občine Kranj organizira že dobrega pol stoletja. Gledališki festival, ki bi moral biti v svojem ustaljenem terminu že konec marca, bo v tekmovalnem, spremljevalnem in spletnem programu prinesel bogato in raznoliko slovensko dramatiko, obljubljajo organizatorji.
Direktor Novak: »Selektorjev izbor poka po šivih«
»Selektorjev izbor poka po šivih od odličnih, gledljivih predstav, ki so povečini nastajale za zaprtimi vrati gledališč in prav vse nosijo energijo, željo, da planejo na odre in pred ljudi. Dodatni program se šibi pod težo tehtnih, relevantnih dogodkov in novitet, predstavljali bomo prelomne publikacije, resne študije, ostra mnenja, drzne koncepte in razgibane ritme. Festival je zrel, preizkušen in stabilen,« je pred začetkom festivala povedal direktor Prešernovega gledališča Kranj Jure Novak.
Selektor Andres: »Kondicija slovenske dramatike ni upešala«
Selektor letošnjega festivala Rok Andres si je, kot je povedal, kljub epidemiji covida-19 in okrnjeni gledališki dejavnosti ogledal kar 38 uprizoritev, nastalih po slovenskih dramskih predlogah. »Kondicija slovenske dramske ustvarjalnosti, kljub neugodnim okoliščinam, ni upešala. Z današnje perspektive lahko rečem, da je leto 2020 manj usodno vplivalo na njen napredek, estetski naboj in družbeno vlogo, kot sem se bal ob oddaji selekcije na začetku letošnjega leta. Osrednji poudarek programa za 51. Teden slovenske drame je raznolikost. Program je nekakšen prerez raznolikih pristopov, procesov, generacij, estetik in producentov. V selekciji tekmovalnega in spremljevalnega programa ter spletnih projektov se kaže kar najširši razpon načinov uprizarjanja slovenske dramatike.« (pogovor s selektorjem v novi tiskani Družini)
Šest predstav se bo potegovalo za prestižno Grumovo nagrado
V tekmovalni program je selektor uvrstil šest uprizoritev, pet v selekcijo spremljevalnega programa, trije projekti bodo del spletnega programa. »Uprizoritvene ekipe posegajo po novih besedilih, velik delež nastane med samim ustvarjalnim procesom, vidna je zastopanost mlade generacije avtoric in avtorjev. Močno je prisotno družbeno angažirano gledališče, delež krstnih izvedb je visok, pogoste so igralske avtorefleksije,« je dejal selektor Andres in dodal, da naš čas »definirajo avtorski pristopi k besedilu in razumevanje dramskega besedila kot izhodiščnega teksta.«
Ob koncu festivala bodo poleg že ustaljenih nagrad (nagrada Slavka Gruma, nagrada za mladega dramatika, bienalno Grün-Filipičevo priznanje, Šeligova nagrada in nagrada občinstva) podelili še tri nove nagrade: nagrado Tedna slovenske drame za najboljšo igralko, nagrado Tedna slovenske drame za najboljšega igralca in posebno nagrado Tedna slovenske drame po izboru žirije.