Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

V Drami po 20 letih znova Hamlet

Za vas piše:
D. O. / STA
Objava: 10. 01. 2013 / 15:43
Oznake: Družba
Čas branja: 3 minute
Nazadnje Posodobljeno: 30.01.2018 / 17:11
Ustavi predvajanje Nalaganje

V Drami po 20 letih znova Hamlet

Po skoraj 20 letih bodo v Drami v soboto premierno uprizorili Shakespearovega Hamleta v novem prevodu Srečka Fišerja.

Na velikem odru SNG Drama Ljubljana bodo v soboto po skorajda 20 letih premierno uprizorili Shakespearovega Hamleta v novem prevodu Srečka Fišerja, priredbi in dramaturgiji Žanine Mirčevske ter režiji Eduarda Milerja. Mirčevska je dejala, da je njihov Hamlet še najbolj podoben intelektualcu, ki tava v labirintu prekompleksnega, prezahtevnega sveta.

Kdo je Hamlet današnjega časa?

Izhodiščna točka interpretacije Mirčevske je bilo vprašanje, kdo je Hamlet današnjega časa. Miler je dejal, da so Hamleta v predstavi opredelili kot "verbalnega revolucionarja". Po razlagi Mirčevske si namreč Hamlet želi pravičnejši, bolj urejen svet, a je vendar brez zadostnega vzgiba, da bi karkoli storil v to smer. "Obtiči torej v področju refleksivnega, po drugi strani pa aktivno in nenehno išče svoj antipod aktivnega upornika," je pojasnila.

Po besedah Mirčevske Shakespearova najbolj znana igra in nova uprizoritev večstransko in omniprezentno načenjata problem poguma, odločnosti, aktivnosti in redefiniranja smisla posameznika kot aktivnega in odgovornega soustvarjalca sodobnega duha in časa.

Na odru dva Hamleta

Vlogo danskega kraljeviča, na katerega se zgrnejo vse nesreče njegove gnile dežele, bo zasedel Marko Mandić, ki se mu zdi, da je Mirčevska s tem, ko je na oder pravzaprav postavila dva Hamleta, dodala predstavi popolnoma nove razsežnosti. Z drugimi, ki so sodelovali pri predstavi, se je strinjal, da je bilo pred začetkom študija potrebno najprej "ubiti vse vgravirane predstave o tem, kaj Hamlet je".

Gre bolj za »biti« kot »ne biti«

Mandić je dodal, da v priredbi ljubljanske Drame ne gre za klasično Hamletovo vprašanje - biti ali ne biti: "Mislim, da gre v tej igri predvsem za biti. Da se v njej vsi borijo do zadnjega, zato da bi preživeli, zlezli na vrh iz svojih lukenj in da ne bi bili zgolj navadni črvi, ki rijejo po tej blatni, gnili, umazani Danski."

Glavna premisa: razklanost intelektualca

V avtorski predelavi Mirčevske se pojavi tudi nova oseba, ki je sestavljena iz različnih likov. Igra ga Igor Samobor. "Ta lik je v predstavo prinesel nove pomene, saj ni navadni sogovornik Hamleta, kot so v izvirniku Horacij in kup drugih plemičev, temveč uteleša predvsem glavno premiso naše predstave, ki je razklanost intelektualca," je povedala Mirčevska.

Samobor je dejal, da si marsikdo lasti neko romantično podobo o Hamletu, skozi katero se je težko prebiti do tega, kar v Shakespearovem tekstu v bistvu piše. "Adaptacija Mirčevske odpira popolnoma nove možnosti interpretacije. Kot bi odprl nadrealistično sliko in si, kot se zgodi pri Daliju, privoščil, da ura odteče. Tako približno deluje tudi moj lik," je opisal igralec. Svojo vlogo Samobor trenutno dojema kot "kolektivni spomin, ki je zmeraj prisoten in nas bega".

Hamleta so v ljubljanski Drami nazadnje uprizorili leta 1994 v režiji Janeza Pipana. Naslovno vlogo je tedaj odigral Jernej Šugman. Leta 1995 je igralec zanjo prejel tudi Borštnikovo nagrado.


Foto: Peter Uhan

Kupi v trgovini

Novo
3.450 umorjenih - Poročilo 6
55,00€
Nalaganje
Nazaj na vrh