»V celoti se odprimo Božji luči«
»V celoti se odprimo Božji luči«
Nadškof Zore: Spomnim se, kako sem kot otrok pričakoval svete tri kralje. Takrat so jaslice postale veliko bolj razgibane. FOTO: Tatjana Splichal
Praznik Gospodovega razglašenja ali svetih treh kraljev, ki ga v Katoliški cerkvi praznujemo danes, podaja nazornejšo predstavo o častilcih iz poganskih krajev, ki so prišli pozdravit in molit novorojenega Odrešenika. Jezus se je najprej razodel pastirjem, nato pa – kljub svoji nebogljenosti – tudi trem zastopnikom poganskih narodov, ki jih je po svetopisemskem besedilu in izročilu zvezda vodila in privedla k detetu. Jezusa so molili, ga priznali za mesijanskega kralja in ga »razglasili« med svojimi rojaki.
Ob današnjem prazniku je ljubljanski nadškof metropolit in predsednik Slovenske škofovske konference (SŠK) msgr. Stanislav Zore v nagovoru, ki ga v nadaljevanju objavljamo v celoti, izpostavil, da so se modri pustili nagovoriti in slediti trojni luči: luči stvarstva, luči Božje besede in luči deteta v jaslih. »Tudi mi smo povabljeni, da se v celoti odpremo Božji luči,« je poudaril nadškof Zore.
NADŠKOFOV PRAZNIČNI NAGOVOR
»Danes obhajamo tretji božični praznik. Na božič smo zrli v Jezusa, ki se je rodil. Ob novem letu, na praznik Marijinega Božjega materinstva, smo pogledali naokrog in se vprašali, kako se je rodil. Današnji praznik svetih treh kraljev pa nam govori o tem, za koga se je rodil.
Spomnim se, kako sem kot otrok pričakoval svete tri kralje. Takrat so jaslice postale veliko bolj razgibane, ostalim figuricam so se pridružili trije možje, nadvse razkošno oblečeni, v njihovem spremstvu pa so bili konj, kamela in slon. Ti trije so v otroški domišljiji odpirali nov, drugačen svet, skrivnosten in privlačen.
A modri z Vzhoda, kakor jim navadno pravimo, ostajajo privlačni tudi danes. Predvsem nam posredujejo trojno sporočilo, kako naj iščemo Jezusa Kristusa. Treba je slediti trojni luči. Najprej moramo biti pozorni na luč stvarstva. V stvarstvu je Bog pustil svoj podpis. Človek, ki s pozornim pogledom in srcem hodi po svetu, začne v stvarstvu odkrivati sledi Božjega delovanja. Tako so tudi modri raziskovali stvarstvo in odkrili, da se je zgodilo nekaj izrednega, da se je Bog dotaknil svojega stvarstva, ker je sam stopil kot otrok na to zemljo.
Druga luč, ki so se ji modri pustili nagovoriti, je bila luč Božje besede. Luč stvarstva jih je pripeljala do Svetega pisma. Iz njega so izvedeli, da se je Bog svojega stvarstva dotaknil v Betlehemu, na Judovem. Ta luč jih je napotila na kraj, kjer se je zgodil čudež Božjega učlovečenja.
Tretja luč pa jih je obsijala ob srečanju v hiši, kjer so zagledali dete z Marijo, njegovo materjo. Njihov odziv ni bil čudenje, še manj dvom, temveč občudovanje in češčenje. Padli so predenj in ga počastili. V tem češčenju so postali drugačni. Domov niso mogli po isti poti, saj so srečali Boga in ga počastili.
Tudi mi smo povabljeni, da se v celoti odpremo Božji luči. Občudujmo ga v njegovem stvarstvu, odkrivajmo ga v Svetem pismu, da ga bomo mogli iskreno počastiti in moliti v zakramentu, v katerem ostaja med nami, da bi tudi mi od vsakega srečanja z njim odšli drugačni. Bolj svetli, bolj sveti, bolj Božji.«
_ _ _
SORODNE VSEBINE:
Trikraljevski angelus: Naj v nas žari Kristusova luč
Tretji sveti večer
Sveti trije kralji obiščejo novorojenega Jezusa
Trikraljevska akcija za pomoč misijonom