Usodne spremembe se dogajajo pod površjem
Usodne spremembe se dogajajo pod površjem
Ves teden mi odzvanja italijanska narodna pesem Tutti mi chiamano bionda (vsi me kličejo blondinka, čeprav jaz to nisem) – pesem, ki si jo popeva Veronikina mati Josipina v drami To noč sem jo videl po istoimenskem romanu Draga Jančarja. Mati si pesem prepeva v najtežjih trenutkih po drugi svetovni vojni v grozljivi osamljenosti, ko so ji komunisti pobrali vse in zasegli dom, ko ne ve, kam so v mrzli januarski noči partizani odpeljali hčer in zeta – od takrat ni več glasu o njiju. Pesem si popeva, ker jo spominja na neke druge, lepe čase v krogu družine. Čase normalnosti.
V drami nam o izginotju zakoncev Zarnik, posebej še o Veroniki, spregovori pet oseb: srbski oficir, nemški zdravnik, partizan (nekdanji delavec na gradu, kjer je živela družina Zarnik), gospodinja in Veronikina mati. Poleg pesmi se mi je v misli zasidralo tudi razmišljanje nemškega zdravnika o tem, da pravzaprav ne gre za to, na kateri strani je kdo bil v vojni, temveč za to, da so nekje – v tem primeru n...