UNESCO: Ekran nikoli ne more nadomestiti učitelja
UNESCO: Ekran nikoli ne more nadomestiti učitelja
Učenci se morajo učiti o tehnologiji v svetu, a bi hkrati morali biti učitelji pozorni, da pri pouku ne bi pretirano uporabljali »modnih tehnoloških« sredstev, opozarja Unesco. Dodaja tudi, da je le malo trdnih dokazov o dodani vrednosti digitalne tehnologije v izobraževanju.
»Digitalna revolucija ima neizmeren potencial, a tako kot so bila izrečena opozorila, kako naj bi bila regulirana v družbi, je treba podobno pozornost nameniti tudi načinu uporabe v izobraževanju. Njegova uporaba mora biti namenjena izboljšanju učnih izkušenj ter dobremu počutju učencev in učiteljev, ne pa v njihovo škodo. Naj bodo potrebe učenca na prvem mestu in podpirajte učitelje. Spletne povezave niso nadomestilo za človeško interakcijo,« je povedala generalna direktorica Unesca Audrey Azoulay.
Ni dovolj samo razdeliti naprave
Poročilo Unesca navaja dokaze, ki kažejo, da koristi učenja izginejo, če se tehnologija uporablja prekomerno ali če ni kvalificiranega učitelja. Navajajo primer, da razdeljevanje računalnikov študentom ne izboljša učenja, če učitelji niso vključeni v pedagoško izkušnjo in dodajajo, da se je potrebno osredotočiti na učne rezultate in ne na digitalni vložek.
Tehnologija v razredu »ima lahko škodljiv vpliv, če je neprimerna ali pretirana«, je Unesco še zapisal v poročilu.
Tehnologija ne bo nadomestila bralnih spretnosti
Unesco odločno svari pred nadomeščanjem tehnologije pri pridobivanju tradicionalnih ključnih spretnosti, ki bi otrokom dejansko lahko pomagale izogniti se nekaterim pastem sodobnega digitalnega sveta. Učenci z dobrimi bralnimi spretnostmi so na primer veliko manj izpostavljeni prevaram z lažno pošto, je povedal Manos Antoninis, ki je vodil Unescovo poročilo.
Ljudje se že zavedajo posledic pametnih telefonov v šolah
Unesco je hkrati tudi opazil naraščajoč trend prepovedi pametnih telefonov v učilnicah, saj je vsaka četrta država že sprejela ustrezne zakone in predpise. Po besedah Manos Antoninis je bila prepoved pametnih telefonov v šolah, tudi v liberalnih državah, kot je Nizozemska, »zanimiva in presenetljiva ugotovitev« za Unescove raziskovalce.