Umetna inteligenca in »sveti priročnik«
Umetna inteligenca in »sveti priročnik«
Ob začetku novega šolskega leta razmišljam, kako se zaradi pametne tehnologije spreminja odnos do učenja. Pojav umetne inteligence je to le še pospešil. Pri svojih otrocih tega ne morem spregledati. Če morajo narediti npr. neko raziskovalno nalogo, najprej preverijo, kaj jim bo o tem povedal program ChatGPT. In ta v nekaj sekundah »pljune ven« v celoti narejeno nalogo. Ne vem, kako se bo šola temu prilagodila, ker je to postalo vse preveč enostavno.
Enkrat sem tudi sam povprašal taisti program za nekatere predloge, ki sem jih potreboval. Razočaran sem ugotovil, da mi ni ponudil prav ničesar uporabnega. Na moje glasno negodovanje so me otroci takoj popravili, da ni problem v programu, ampak da je treba bolj konkretno oblikovati vprašanje, če hočem dobiti uporaben odgovor. Spodbudili so me, naj o sami stvari napišem nekaj več. Poskusil sem še dvakrat in res sem bil presenečen nad rezultati, ki mi jih je umetna inteligenca ponudila.
Kako pomembno je, da znamo dobro...