Ugotovitve in predlogi na koncu Drage mladih
Ugotovitve in predlogi na koncu Drage mladih
Ustvarjalnost in inovativnost – ključ do uspeha, je bilo geslo 19. Drage mladih, ki je minuli konec tedna potekala v Kopru. Mladi iz Slovenije, zamejstva in zdomstva so na intelektualnem forumu, na okroglih mizah in delavnicah spoznavali prednosti ustvarjalnosti in inovativnosti, ki iz dneva v dan bolj prihajata v ospredje, kar dokazuje tudi odločitev Evropske komisije o razglasitvi leta 2009 kot evropskega leta ustvarjalnosti in inovativnosti. Udeleženci so naglasili, da je potrebno tej tematiki nameniti več pozornosti, hkrati pa želijo opozoriti državo, naj ustvarjalnost in inovativnost spodbuja na vseh področjih.
Na koncu Drage mladih so udeleženci foruma zapisali nekaj ugotovitev in predlogov. Med ugotovitvami so navedli, da mladi predstavljajo največji potencial na področju ustvarjalnosti in inovativnosti. Potrebno bi bilo nenehno spodbujanje vladnih in nevladnih organizacij, da s pomočjo akademskih in raziskovalnih strokovnjakov oblikujejo programe, ki bodo spodbujali ustvarjalnost in inovativnost. Dobro bi bilo, da bi celotna družba posvečala več pozornosti dolgoročnim ciljem in ne delnim interesom, kar zavira proces razvoja družbe.
Mladi tudi ugotvaljajo, da je potrebno spremeniti miselnost o snovanju inovacij, ki bi gospodarskim družbam predvsem v času globalne gospodarske krize pomagala do novih uspehov. Mladi zelo stvarno povedo, da se v slovenskem izobraževanju preveč pozornosti namenja procesom pridobivanja faktografskega znanja, ustvarjalnost in inovativnost pa zaradi tega v izobraževalnih ustanovah ne predstavljata motivacije za dvig in krepitev človeških potencialov. Glede razpoložljivih sredstev za spodbujanje inovativno usmerjenih projektov pa mladi pripomnijo, da niso zadostno izkoriščena. Inovativnih sodelavcev se pogosto ne nagrajuje primerno. Projekti težijo k hitremu pridobivanju denarja in uresničevanju kratkoročnih ciljev, ne težijo pa k trajnostnemu razvoju.
Udeleženci foruma predlagajo, da se vedenju o pomenu in vlogi ustvarjalnosti in inovativnosti nameni več pozornosti v izobraževalnih ustanovah. V Sloveniji je potrebno vzpostaviti takšen način dela, ki bo ne glede na stanje v državi nenehno spodbujal dolgoročne cilje in projekte na področju ustvarjalnosti in inovativnosti, ki so v dobro družbe. Pri oblikovanju strategij razvoja je potrebno najti skupne točke, ki bodo deležne širše družbene podpore. Gospodarske družbe naj mlade vključujejo ne zgolj kot ceneno delovno silo, ampak kot potencial, ki lahko s svojimi zamislimi prispeva k uspešnejšemu razvoju podjetja. Vzgojno-izobraževalne ustanove naj skrbijo za izobraževanje strokovnih sodelavcev in več naj vlagajo v inovativne programe poučevanja, ki ne bodo težili zgolj k pridobivanju faktografskega znanja. Posebno skrbno naj gojijo interdisciplinarno sodelovanje med strokami. Pod drobnogled je potrebno vzeti izvedene programe, njihove izvajalce in uspešnost. Mladi menijo, da se bodo tako ustvarjali pogoji, ki bodo spodbujali ustvarjalnost in inovativnost od malih nog naprej.
Ugotovitve in predloge mladi zaključujejo z mislijo, da ustvarjalnost in inovativnost prinašata celostni osebnostni razvoj posameznika, nova znanja, veščine, izkušnje ter tako odpirata možnosti za uspeh mladega človeka in družbe.