Sveti oče: Včasih mislimo, da je vera eno, vsakdanje življenje pa drugo
Sveti oče: Včasih mislimo, da je vera eno, vsakdanje življenje pa drugo
Vprašanje farizejev in herodovcev Jezusu, »ali se sme dajati cesarju davek ali ne«, je po papeževih besedah prevara: če bo Jezus davek opravičeval, se bo postavil na stran politične oblasti, ki je ljudje niso prenašali; če pa bo rekel, naj se ga ne plačuje, je lahko obsojen uporništva proti cesarstvu. A Jezus se pasti izogne, zahteva denar, na katerem je vtisnjena cesarjeva podoba, in reče: »Dajte torej cesarju, kar je cesarjevega, in Bogu, kar je Božjega.«
Kot da vera nima nič opraviti z izzivi družbe
Te Jezusove besede so vsesplošno uporabljane, a včasih tudi napačno, ko je govora o odnosih med Cerkvijo in državo, med kristjani in politiko. »Pogosto so razumljene, kot bi hotel Jezus ločiti 'cesarja' od Boga, zemeljsko od duhovne resničnosti. Tudi mi včasih mislimo, da je vera eno, vsakdanje življenje pa drugo. To ne gre, to je shizofrenija – kot da vera nima nič opraviti s konkretnim življenjem, z izzivi družbe, družbeno pravičnostjo, s politiko,« je bil jasen Frančišek.
Postaviti »cesarja« in »Boga« na svoje mesto
Frančišek je poudaril, da nam želi Jezus pomagati postaviti »cesarja« in »Boga« na svoje mesto. Cesarju, torej politiki, civilnim institucijam, družbenim in ekonomskim procesom, pripada skrb za zemeljski red; družbi moramo vračati s tem, da smo pozorni na to, kar nam je zaupano, da pospešujemo pravičnost na področju dela, pošteno plačujemo davke in si prizadevamo za skupno dobro.
Človek in svet pripadata Bogu
»Istočasno pa Jezus odločno poudari, da vsak in ves človek pripada Bogu – ne zemeljski resničnosti ali 'cesarjem' tega sveta. Smo Gospodovi in ne sužnji posvetne oblasti. Na kovancu je cesarjeva podoba, Jezus pa nas opominja, da je v naše življenje vtisnjena podoba Boga, ki je ne more nič zatemniti. Cesarju pripadajo svetne stvari, vendar pa človek in svet pripadata Bogu,« je podčrtal sveti oče.
Podoba koga sem v svojem življenju?
Vse zbrane je pobaral, katero podobo nosijo v sebi, podoba koga so v svojem življenju. »Se mar spomnimo, da pripadamo Gospodu, ali pa se pustimo oblikovati logikam tega sveta in ustvarjamo iz dela, denarja, politike svoje idole, ki jih častimo?« se je še vprašal papež Frančišek in Devico Marijo prosil za pomoč, da bomo priznali in častili dostojanstvo sebe in slehernega človeškega bitja.
Vojna je vselej poraz
Po angelusu je sveti oče izrazil zaskrbljenost in žalost zaradi dogajanja v Izraelu in Palestini: »Molim in sem blizu vsem trpečim, talcem, ranjenim, žrtvam in njihovim družinam.« Pozval je k humanitarni pomoči in izpustitvi talcev v Gazi in obenem ponovil: »Vojna, vsaka vojna na svetu, mislim tudi na mučeniško Ukrajino, je vselej poraz. Je uničenje človeškega bratstva. Bratje, ustavite se! Ustavite se!«
Telefonski pogovor z Bidnom
Popoldne pa je Frančišek opravil 20-minutni telefonski pogovor z ameriškim predsednikom Joejem Bidnom o konfliktnih razmerah po svetu in potrebi po iskanju poti do miru.