Ste za »shopping« v Vatikanu?
Ste za »shopping« v Vatikanu?
Cilj novega 120.000 kvadratnih metrov velikega nakupovalnega središča »Caput Mundi«, ki uporablja tradicionalni rek o Rimu kot o »prestolnici sveta«, je nagovarjati ne le štirih milijonov obiskovalcev, ki se vsako leto sprehodijo skozi Vatikan, temveč tudi 35 milijonov turistov in romarjev, ki jih pričakujejo v jubilejnem letu 2025, pišejo na spletnem portalu Crux.
Nekoliko ironije je v tem, da nakupovalno središče stoji na kraju, povezanim z zadnjim velikim jubilejem: postavili so ga v petem, najvišjem nadstropju velikanske garažne hiše na rimskem griču Janiculum, ki je bila zgrajena za jubilejno leto 2000. Ta prostor je bil prej namenjen kavarni in okrepčevalnici za avtobuse turistov in romarjev, ki prihajajo na vatikansko parkirišče.
Morda se zdi malce protislovno, da Vatikan odpira svoje nakupovalno središče pod vodstvom papeža, ki je odločen in oster kritik presežkov kapitalizma, toda v njem je nekaj značilnih Frančiškovih potez.
Trajnost in solidarnost, čisti oceani in zaporniki
Čeprav se zdi malce protislovno, da Vatikan odpira svoje nakupovalno središče pod vodstvom papeža, ki je odločen in oster kritik presežkov kapitalizma, je v njem vendarle nekaj značilnih Frančiškovih potez, med drugim poudarek na trajnosti in solidarnosti.
Med 40 trgovinami v novem maloprodajnem prostoru je recimo torinsko podjetje Canna di Bambu, ki trži izdelke iz bambusa, izdelane iz reciklirane plastike, nabrane iz svetovnih oceanov, in ki sodeluje tudi z modno znamko »Made in Prison«, ki zaposluje zapornike, poroča Crux. Tu je tudi trgovina podjetja Corium s sedežem v kronično nerazviti južni italijanski pokrajini Kampaniji, ki prodaja izdelke iz obnovljenega odpadnega usnja, in prodajalna za Ethic-all, italijansko storitev, ki kupcem omogoča, da med nakupovanjem prispevajo donacije za različne človekoljubne namene.
Podpora otroški bolnišnici
Trgovsko središče je zasnovano tudi z mislijo na otroke, saj ima veliko prostora za igro, majhne robotske kužke, ki pozdravljajo otroke, in različne storitve, ki trgovsko središče povezujejo z bližnjo pediatrično bolnišnico Bambino Gesù pod okriljem papeža.
V nakupovalnem središču so predvidene tudi bolj tradicionalne prodajalne in restavracije.
Poleg tega so v nakupovalnem središču tudi prodajalne z izdelki z versko in duhovno tematiko, vključno z blagovno znamko nakita Amen iz Kalifornije, ki med drugim prodaja dišeče sveče, poimenovane po svetnikih, in ki, ko sveča dogori, na sredini razkrijejo dragulj. Del dobička od prodaje je namenjen podpori otroške bolnišnice.
V nakupovalnem središču so predvidene tudi bolj tradicionalne prodajalne in restavracije, med drugim bo v Rimu prvič predstavljena trgovina s sušijem in slaščicami po imenu Basara, ki je zelo priljubljena v Milanu. Notranjost novega nakupovalnega središča je opremljena z različnimi izdelki sodobne umetnosti, vključno s petimi izvirnimi deli Andyja Warhola.
Negodovanje okoliških trgovin
Nakupovalno središče »Caput Mundi« ima tri vhode, vključno z vhodom s široke Ulice sprave (Via della Conciliazione), ki vodi do Trga sv. Petra in je glavna prometna žila za obiskovalce Vatikana. Parkirišče, v katerem je trgovski center, upravlja vatikanski dikasterij za evangelizacijo, ki je prostor oddal v najem rimskemu podjetju Gasak. Po navedbah omenjenega podjetja je bilo v razvoj nakupovalnega središča vloženih okoli devet milijonov evrov.
Nakupovalno središče naj bi postalo »ena najpomembnejših referenčnih točk za nakupovanje v središču Rima, butična izkušnja, kjer ima uporabnik občutek, da je v prestolnici sveta«.
Tiskovni predstavnik podjetja Gasak je za medije pojasnil, da naj bi nakupovalno središče postalo »ena najpomembnejših referenčnih točk za nakupovanje v središču Rima, butična izkušnja, kjer ima uporabnik občutek, da je v prestolnici sveta«.
Čeprav se je slovesnosti ob odprtju nakupovalnega središča »Caput Mundi« 16. marca udeležil širok krog rimskih civilnih voditeljev in tudi vatikanskih uradnikov, je bil projekt deležen številnih kritik lastnikov trgovin v bližnjih soseskah, ki jih skrbi, da jim bo novo središče odvzelo bazen kupcev. Nekateri rimski mediji so se tudi pritožili, da Vatikan očitno izkorišča objekt, ki je bil pred četrt stoletja zgrajen z javnimi sredstvi, da bi razbremenil promet in parkirišča na tem območju, ne pa da bi v njem uredil trgovsko središče.