Spreobrnitev apostola Pavla je eden največjih dogodkov v zgodovini Cerkve
Spreobrnitev apostola Pavla je eden največjih dogodkov v zgodovini Cerkve
Pripisanih mu je tudi 14 pisem, ki pomenijo poleg evangelijev največje duhovno bogastvo Božjega sporočila v Svetem pismu Nove zaveze. Spreobrnjenje apostola Pavla je najlepši dokaz, kako Bog neposredno določa in spreminja usodo Cerkve, večkrat tudi s čudežnimi spreobrnjenji. Cerkev je ta dogodek začela slaviti že vsaj od 7. stoletja dalje.
Bog, oče vseh ljudi, napolni nas s tisto gorečo vero, ki je razvnemala apostola Pavla pri širjenju tvoje slave. Amen.
Pavlovo spreobrnjenje v Svetem pismu
Spreobrnjenja apostola Pavla je omenjeno na več mestih v Svetem pismu. Takole Pavel sam v Pismu Galačanom opiše, kaj je pomenilo njegovo spreobrnjenje:
»Izjavljam vam torej, bratje: evangelij, ki sem ga oznanil, ni po človeku. Nikakor ga namreč nisem prejel in se ga naučil od človeka, temveč po razodetju Jezusa Kristusa. Slišali ste namreč, kako sem nekoč živel v judovstvu, kako sem zagrizeno preganjal Božjo Cerkev in jo skušal uničiti. Po svoji strastni vnemi za očetna izročila sem v judovstvu prekašal mnoge sovrstnike in rojake. Ko pa se je Bogu, ki me je izbral že v materinem telesu in me poklical po svoji milosti, zdelo prav razodeti v meni svojega Sina, da bi ga oznanjal med pogani, se nisem zatekel k mesu in krvi, pa tudi v Jeruzalem nisem šel k tistim, ki so bili apostoli pred mano, temveč sem se odpravil v Arabijo, potlej pa sem se vrnil v Damask. Pozneje sem po treh letih šel v Jeruzalem, da bi se spoznal s Kefom, in pri njem sem ostal petnajst dni. Nobenega drugega apostola nisem videl, samo Jakoba, Gospodovega brata. Pred Bogom vam zagotavljam, da to, kar vam pišem, ni laž. Nato sem šel v pokrajine Sirije in Kilikije. Cerkvam po Judeji, ki so v Kristusu, sem bil osebno nepoznan. Le slišali so: "Tisti, ki nas je nekoč preganjal, zdaj oznanja vero, ki jo je nekoč skušal zatreti." In slavili so Boga zaradi mene« (Gal 1,11-24).
Apostol Pavel je bil pred spreobrnjenjem močno vključen v preganjanje kristjanov, navzoč je bil tudi ob kamnanju diakona Štefana (prim. Apd 7,54 – 8,3), po videnju pred Damaskom pa je iz Kristusovega preganjalca postal goreč apostol. Poleg Pavlovega lastnega pričevanja v Pismu Galačanom o tem izjemnem dogodku najbolj zgovorno poročajo še trije odlomki v Apostolskih delih (9,1-19; 22,1-21; 26,6-16).
V knjigi 5 minut s Svetim Duhom podaja avtor Victor Manuel Fernandez ob današnjem prazniku naslednje misli: »Cerkev danes slavi praznik spreobrnjenja sv. Pavla. To čudovito spreobrnjenje je bilo zagotovo delo Svetega Duha, kajti brez njega se zaprto srce ne more odpreti. Poleg tega pa je Sveti Duh nagnil sv. Pavla, da je oznanjal evangelij z velikim navdušenjem. Oznanjevanje evangelija služi novemu svetu. Ko ljudem oznanjujejo z navdušenjem, prepričanostjo, pogumom, zaupanjem, se na različne načine pokaže Jezusova moč, spreminja življenje ljudi in družbe. Zgled za to, kaj pomeni oznanjevanje z močjo, je zagotovo sv. Pavel. Njegovo goreče apostolsko poslanstvo je model navdušenja, ki ga izliva Sveti Duh. Vredno je prebrati opis, ki ga je on sam zapisal v 2 Kor 11,26. Apostolska dela povzemajo navade, ki so se bile razširile na podlagi nenavadnih čudežev, ki jih je Jezus delal po Pavlu (prim. Apd 19,11-12). In pisec zaključuje: »Tako je Gospodova beseda v moči rastla in se krepila« (Apd 19,20). Ko se spominjamo sv. Pavla, prosimo, naj nam pomaga, da se bomo mogli spreobrniti še bolj korenito in da ne bomo tratili po nepotrebnem svojih moči, ampak bomo živeli s takim navdušenjem, kot ga je izkušal sv. Pavel.«
Pavel je umrl mučeniške smrti v Rimu najverjetneje po letu 65. Poleg današnjega praznika se ga spominjamo še 29. junija, ko praznujeta skupaj z apostolom Petrom.
Apostol Pavel je zavetnik katoliškega tiska, teologov, duhovnikov, preprogarjev, vrvarjev, sedlarjev, pletarjev, varuje pred kačami in strahom.
Spreobrnjenju apostola Pavla so na Slovenskem posvečene tri župnijske (v Mavčičah, Stari Oselici in na Vrhniki) ter štiri podružnične cerkve.
Kaj je spreobrnjenje?
Sveto pismo v izvirniku navadno uporablja za spreobrnjenje besedo spremenitev (metanoia), ki pomeni preusmeritev mišljenja, včasih pa uporablja tudi izraz »obrniti na pravo pot« (grško epistrephein), kar opozarja na spremembo praktičnega ravnanja. Hebrejska beseda za spreobrnjenje pa je največkrat »šub«, ki pomeni izbrati drugo pot ali obrniti se po poti nazaj.
Ko Bog podari človeku milost spreobrnjenja, to popolnoma spremeni os njegovega življenja. Prej je iskal časti, ki prihajajo od ljudi, zdaj svoje življenje in prizadevanje usmerja v tisto čast in slavo, ki jo obljublja in daje živi Bog. Pri tej preusmeritve ne gre toliko za zunanja dejanja, temveč gre v prvi vrsti za »srce« v svetopisemskem pomenu, za tisto najbolj notranje jedro človekove osebe, iz katerega prihajajo temeljne življenjske odločitve.
Besedilo v članku je delno povzeto po knjigi Leto svetnikov.