Splošna avdienca: papež o vodi, Ukrajini in pričevanju [VIDEO]
Splošna avdienca: papež o vodi, Ukrajini in pričevanju [VIDEO]
»Voda ne sme biti le predmet, s katerim se zapravlja ali špekulira,« je dejal cerkveni voditelj: »Pomembno je, da jo ohranimo, posebej za prihodnje rodove.« Papež je zatrdil, da moli za dober izid konference v New Yorku, in pojasnil, da bi moralo srečanje koristiti predvsem ljudem, ki trpijo zaradi pomanjkanja vode.
Takoj ob začetku konference v New Yorku je bilo davi objavljeno Svetovno poročilo Združenih narodov o vodi, ki ga je pripravil Unesco. Eno od osrednjih sporočil tega poročila je, da je za zagotovitev človekove pravice do vode in sanitarne oskrbe potrebnih več partnerstev. To velja tako za občinsko raven med kmetijstvom in dobavitelji vode kot tudi za čezmejno sodelovanje med državami.
Dve milijardi ljudi brez dostopa do varne pitne vode
Po podatkih Združenih narodov dve milijardi ljudi trenutno nima dostopa do varne pitne vode, 3,6 milijarde pa do varnih sanitarij. Poleg tega bo v prihodnjih letih vedno več ljudi trpelo zaradi pomanjkanja vode, tudi tam, kjer je tega vira danes še vedno v izobilju. Poročilo navaja, da je to med drugim posledica naraščajočega svetovnega prebivalstva in enoodstotnega letnega povečanja povpraševanja po vodi. Poleg tega se pojavljajo tudi težave s kakovostjo vode: v državah z nizkimi prihodki je kakovost vode pogosto slabša zaradi neustreznega čiščenja odpadnih voda, v industrializiranih državah pa resen problem predstavlja onesnaževanje podtalnice zaradi kmetijstva.
Dostop do varne vode in sanitarij je človekova pravica in eden izmed 17 ciljev trajnostnega razvoja Združenih narodov, določenih v Agendi 2030.
Dostop do varne vode in sanitarij je človekova pravica in eden izmed 17 ciljev trajnostnega razvoja Združenih narodov, določenih v Agendi 2030. Na to opozarjata tako svetovni dan voda 22. marca kot tudi svetovna konferenca o vodi, ki jo Združeni narodi organizirajo prvič po letu 1977. Na zasedanju naj bi določili, kako bi bilo mogoče hitreje uresničiti cilje iz agende.
Zaradi pomanjkanja vode posebej prizadeta vzhodna Afrika
Zaradi pomanjkanja vode je posebej prizadeta vzhodna Afrika, kjer po podatkih človekoljubne organizacije Oxfam vsak peti prebivalec nima dostopa do zadostne količine čiste vode. V Etiopiji, Keniji in Somaliji je prizadetih 33,5 milijona ljudi. Trenutna suša, ki še vedno traja in se nadaljuje že skozi pet deževnih obdobij, je najdaljša od začetka beleženja, zato so se cene vode v nekaterih delih najbolj prizadetih držav početverile. Po navedbah Oxfama je čista voda za mnoge ne le težko dostopna, ampak tudi finančno nedosegljiva.
Zaradi suše v vzhodni Afriki je poginilo že več kot 13 milijonov živali, na tisoče hektarjev pridelkov je usahnilo, 1,75 milijona ljudi pa je moralo zapustiti svoje domove v iskanju vode in hrane.
Zaradi suše je poginilo že več kot 13 milijonov živali, na tisoče hektarjev pridelkov je usahnilo, 1,75 milijona ljudi pa je moralo zapustiti svoje domove v iskanju vode in hrane.
Papežev poziv k redni molitvi za mir
Papež je ob koncu avdience pozval tudi k vsakoletni molitvi za mir. Ob tem je spomnil na lansko posvetitev Ukrajine in Rusije Marijinemu Brezmadežnemu srcu. Tokrat je vernike povabil, naj posvetilno molitev ponavljajo vsako leto 25. marca, ko v Katoliški cerkvi obhajamo praznik angelovega oznanjenja Mariji.
Po papeževih besedah se človeštvo ni ničesar naučilo iz vojn preteklega stoletja: izdalo je upanje mladih, ljudje so pred mirom dali prednost pohlepu, sebičnosti, lažem, nasilju in kopičenju orožja. »Izgubili smo človečnost, izgubili smo mir,« je povzel sveti oče, pozval k prenehanju sovražnosti in »ohranitvi sveta pred jedrsko grožnjo« ter na koncu povabil: »Izprosite svetu mir.«
Kateheza: prvo sredstvo evangelizacije je pričevanje
Papež je pri avdienci sicer nadaljeval redno tedensko katehezo, ki jo je danes posvetil posameznikovi poti evangelizacije in oznanjevanja. Spomnil je na apostolsko spodbudo Evangelii nuntiandi sv. papeža Pavla VI. in opozoril, da »evangelizacija ni zgolj preprosto doktrinalno in moralno posredovanje, ampak je predvsem pričevanje o osebnem srečanju z Jezusom Kristusom, utelešeno Besedo, v kateri se udejanja odrešenje«. Pričevanje o Kristusu, je nadaljeval papež, »je obenem prvo sredstvo evangelizacije in temeljni pogoj za njeno učinkovitost, da bi bilo oznanjevanje evangelija plodno«.
Pričevanja ni mogoče ločiti od doslednosti med tem, kar človek veruje, kar oznanja, in tem, kar živi.
Pričevati pomeni tudi izpovedovati vero
Po papeževih besedah je prav tako pomembno, da se spomnimo, kako »pričevanje vključuje tudi izpovedano vero, to je prepričano in očitno pripadnost Bogu Očetu, Sinu in Svetemu Duhu, ki nas je ustvaril in odrešil iz ljubezni«. Pričevanja, je nadaljeval sveti oče, »ni mogoče ločiti od doslednosti med tem, kar človek veruje, kar oznanja, in tem, kar živi«. V zvezi s tem je opozoril, da mnogi kristjani živijo tako, da trdijo, kako verujejo, v resnici pa živijo po nečem drugem, kot da ne bi verovali: »In to je hinavščina.«
Papež je pojasnil, da pričevanje krščanskega življenja vključuje pot svetosti, ki temelji na krstu: ta nas naredi »deležne Božje narave«. Ta svetost ni rezervirana le za redke, ampak je Božji dar in zahteva, da jo sprejmemo in da obrodi sadove za nas in za druge, da je hranjena z molitvijo. Zavedati se moramo, da ljudje, ki jim je namenjena evangelizacija, niso le drugi, »tisti, ki izpovedujejo druge vere ali ki ne izpovedujejo nobene, ampak tudi mi sami, verniki v Kristusa in dejavni člani Božjega občestva«.
Pričevanje
Da bi Cerkev lahko pričevala, mora kot taka začeti z evangelizacijo same sebe, je poudaril papež: to mora storiti, da ne bi postala »muzejski eksponat«. Cerkev je treba nenehno evangelizirati, »če želi ohraniti svežino, vitalnost in moč za oznanjevanje evangelija«.