Slovenka v New Yorku o (pred)volilnem utripu v ZDA
Slovenka v New Yorku o (pred)volilnem utripu v ZDA
Najbolj pomemben boj se odvija v bitki za večino v zveznem kongresu. V predstavniškem domu kongresa s 435 člani imajo namreč demokrati za zdaj z 220 sedeži rahlo večino. A predvolilne ankete napovedujejo, da bodo imeli republikanci po novem večino. Prvi izidi bodo znani v noči na sredo.
O tem, kakšno je (pred)volilno ozračje v ZDA, smo se pogovarjali s Slovenko Špelo Derčar, ki zadnje tedne zaradi službenih obveznosti živi v New Yorku. Kot pravi, v mestu, ki pregovorno nikoli ne spi, v vsakdanjem življenju na ulicah ni zaslediti kakšne velike navezave na t. i. vmesne volitve.
Brez plakatov, oglaševanje je predrago
»Po mestu ni plakatov z imeni poslancev in senatorjev, ki bi nagovarjali k udeležbi na volitve. Če ne bi spremljala dnevnih novic, sploh ne bi vedela, da v ZDA potekajo volitve,« pripoveduje 27-letna Dolenjka: »New York je mesto, kjer poleg turistov lahko naletimo na še veliko oseb, ki tu živijo zaradi dela v različnih organizacijah, kot so Združeni narodi, Unicef, stalna predstavništva, konzulati, itd …, zato sklepam, da politična propaganda tu ne bi dosegla svojega namena.«
Slovenka, ki že 40 let živi in dela v New Yorku, ji je povedala, da je to tipično za New York, saj je oglaševanje tu (pre)drago. »Če bi želeli, da so plakati vidni, bi jih morali namestiti na nebotičnike, kar seveda ni poceni, kot nobena stvar v New Yorku. Tudi v tem primeru plakati skoraj zagotovo ne bi dosegli svojega namena. Pozornost ljudi na ulicah New Yorka je v vsakem primeru težko dobiti, saj je vsak v svojem svetu, s slušalkami v ušesih in se ne zanima kaj dosti za okolico.«
Dejala ji je tudi, da je propaganda bolj prisotna na podeželju oziroma izven mesta, kjer ljudje živijo v hišah, tudi recimo v »upper state«, na Long Islandu in v Queensu. »Tam nekateri pred svojo hišo ob ograjo postavijo plakat s svojim favoritom. Sem pa na Wall Streetu pred "The Trump Building" zasledila ulične prodajalce, ki so ponujali kape, kape s "šiltom", majice z napisom "Make America great again", kar priča o Trumpovem vplivu.«
Trumpov vpliv se krepi
Povsem drugačna zgodba se po besedah Derčarjeve odvija v medijih, kjer je na televizijskih ekranih vsakodnevno moč zaslediti kup vsebin, namenjenih volitvam. »Že od prihoda v ZDA so predvajali oddaje, v katerih so različni politični strokovnjaki komentirali prihajajoče volitve in vzdušje v eni in drugi stranki. Večinoma so izpostavljali, da moč demokratske stranke pada, kar je tudi ali predvsem "zasluga" predsednika Bidna, po drugi strani se moč republikanske stranke, s še vedno močnim vplivom nekdanjega predsednika Trumpa, krepi.«
Nagovori v podporo republikancev in demokratov
Kot opaža, se je v zadnjih dneh pred volitvami povečalo predvajanje nagovorov tako privržencev Bidna in podpredsednice Kamale Harris kot tudi Trumpa, ki (p)ostaja prvi obraz republikancev. »Predvajali so tudi stare posnetke Trumpovih nagovorov. Slovenka, s katero sem se pogovarjala, je dejala, da ima Trump še vedno močan vpliv, predvsem na manj izobraženo prebivalstvo, ki goreče sledi njegovim idejam. Res pa je, da tiskanih medijev nisem prebirala.«
Prvi izidi volitev v noči na sredo
Do ponedeljka zvečer je predčasno svoj glas oddalo že več kot 42 milijonov prebivalcev ZDA, kar je še več kot na predsedniških volitvah pred dvema letoma, so sporočili z iniciative US Elections Project. Prvi izidi volitev bodo predvidoma znani v noči na sredo.