Slovenija nadpovprečna pri matematiki, a padec bralne pismenosti vzbuja skrbi
Slovenija nadpovprečna pri matematiki, a padec bralne pismenosti vzbuja skrbi
Na ministrstvu za vzgojo in izobraževanje so predstavili prve rezultate mednarodne raziskave PISA 2022, ki poteka pod okriljem Organizacije za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD). Letos je bilo v raziskavi poudarjeno področje matematične pismenosti.
Kakšni so rezultati 6721 slovenskih 15-letnikov?
V raziskavo PISA so vključeni 15-letniki iz različnih izobraževalnih programov iz držav članic OECD in držav partneric. Tokratna raziskava PISA 2022 je zajela 690 tisoč 15-letnikov iz 83 držav, vključno z 6721 slovenskimi dijaki in učenci, izvedena pa je bila marca in aprila lani.
Slovenski 15-letniki so na področju matematične pismenosti dosegli 485 točk, kar presega povprečje OECD (472 točk). Ob tem pa Slovenija beleži negativen trend, saj so v primerjavi z letom 2018, ko so dosegli 509 točk (povprečje OECD: 489 točk), nižji. Podobno je tudi na področju naravoslovne pismenosti, kjer so 15-letniki s 500 točkami nad povprečjem, ki je 485 točk.
Spomladi 2024 bodo znani tudi rezultati s področja ustvarjalnega mišljenja, ki je bilo del raziskave PISA prvič.
Bralna pismenost vzbuja skrbi
Na področju bralne pismenosti pa je Slovenija v primerjavi z letom 2018, ko je dosegla 495 točk, zdrsnila pod povprečje. Tokrat so slovenski 15-letniki dosegli 469 točk, povprečje pa je bilo 476. Poleg tega tudi vse več 15-letnikov ne dosega temeljne ravni bralne pismenosti, je opozorila Šterman Ivančičeva.
V letu 2018 je 82 odstotkov dijakov doseglo temeljno raven bralne pismenosti, medtem ko se je ta delež v najnovejši raziskavi zmanjšal na 74 odstotkov.