Slikarka, ki jo je povojni režim potisnil v osamo
Slikarka, ki jo je povojni režim potisnil v osamo
Na razstavi v osrednjem razstavnem prostoru Narodne galerije je na ogled devetindevetdeset del Elde Piščanec – od oljnih slik, akvarelov, risb do grafik, ki predstavljajo celovit pregled njene ustvarjalnosti. Z multimedijskimi vsebinami prikazujejo še njena sakralna dela monumentalne umetnosti, kot je poslikava notranjščine cerkve sv. Lovrenca v Stranicah pri Slovenskih Konjicah, oltarna slika Kristusa Kralja iz cerkve v Hrastniku in drugo.
Elda Piščanec je s svojim delom obogatila zakladnico umetnic, kot so Ivana Kobilca, Helena Vurnik, Metka Krašovec, ki so si morale z velikim trudom ustvarjati prostor v prevladujočem moškem umetnostnem svetu. Rodila se je novembra 1897 v Trstu, zaradi očetove službe pa se je že kot deklica preselila v Ljubljano. Vedoželjnost jo je spremljala na celotni življenjski poti. Slikarstva se je začela učiti pri Rihardu Jakopiču v Ljubljani; študirala je v Zagrebu, v Firencah je diplomirala, v Parizu se izpopolnjevala v cerkvenem slikarstvu, ki...