Sekularizacija in novi abecednik oznanjevanja vere
Sekularizacija in novi abecednik oznanjevanja vere
Zadnja postaja druženja s slovaškimi verniki je slovesno bogoslužje v največjem slovaškem romarskem središču Šaštin z baziliko Žalostne Matere Božje na križišču treh držav, Slovaške, Češke in Avstrije. Sklepnega bogoslužja s papežem Frančiškom v Šaštinu se bo udeležil tudi ljubljanski nadškof metropolit Stanislav Zore.
Papež Frančišek je Cerkvi na Slovaškem in po vsej Evropi med obiskom v tej vzhodnoevropski državi pokazal, kako živeti v svetu »s ponižnostjo in brez nostalgije po preteklosti«, v uredniškem prispevku za spletni portal Vatican News piše direktor vatikanskih medijev Andrea Tornielli.
Evropski narodi se danes soočajo s sekularizacijo, ki je povsem ušla izpod nadzora
Po njegovih besedah nam apostolski obisk na Slovaškem omogoča lažje razumevanje poti, ki jo papež Frančišek nakazuje posameznim Cerkvam v smeri oznanjevanja evangelija po vsej Evropi, ne le na evropskem Vzhodu.
Papež najprej predlaga vizijo, prežeto s stvarnostjo: celo mučeniški narodi, ki poznajo preganjanje komunističnega totalitarnega režima, se danes soočajo s sekularizacijo, ki je povsem ušla izpod nadzora, in z generacijami, ki nimajo več nikakršnega stika z zgodovino, sestavljeno iz junaštva, upora in vere, polne istovetnosti in živete s ponosom.
Mlade generacije danes nimajo več nikakršnega stika z zgodovino svojih mučeniških narodov.
Mladi so »pogosto zaslepljeni z duhom potrošništva, ki zastira naš obstoj,« družbe, nekoč ponosne na svoja izročila, pa danes poznajo le še ideološko kolonizacijo, krčenje napredka na pridobivanje materialnih dobrin in noro hlastanje za pravicami, ki so omejene na želje posameznika.
Ponižna Cerkev ponuja resnično svobodo
V luči vseh teh dejstev papež Frančišek pojasnjuje, piše Tornielli, kako odgovor na sekularizacijo ni v tem, da se zapremo drug pred drugim. Po besedah svetega očeta cerkev ni trdnjava ali mogočni oblastnik, ki na svet gleda skozi prizmo oddaljenosti in prezira.
Ne, Cerkev mora biti ponižna kot Jezus, hoditi mora skupaj in se ne umikati od sveta, pač pa »živeti v njem«. Cerkev, trdi papež, se ne sme zatekati v uniformnost in togost, temveč mora dopuščati svobodo za rast, tako da spoštuje pot vsakega posameznika.
Poiskati novo »abecedo«, nove »abecednike« za oznanjevanje evangelija, brez nostalgije po preteklosti, je trenutno najnujnejša naloga Cerkva med evropskimi narodi.
Z drugimi besedami, papež nam ponuja zgled ustvarjalne Cerkve, podobne svetnikoma dežele gostiteljice, sv. Cirilu in Metodu, ki sta si izmislila novo abecedo, da sta lahko ljudem posredovala vero.
Poiskati novo »abecedo«, nove »abecednike« za oznanjevanje evangelija, brez nostalgije po preteklosti, je trenutno najnujnejša naloga Cerkva med evropskimi narodi.