Romska pastorala ni problematika, ampak področje ukvarjanja
Romska pastorala ni problematika, ampak področje ukvarjanja
Peter Kokotec o srečanju pastoralnih delavcev, ki se ukvarjajo z Romi: "Romov ne smemo spreminjati, ampak moramo spremeniti sebe v odnosu do njih, da jih lahko razumemo!"
V sredo so se v Veržeju prvič srečali slovenski pastoralni delavci, ki se ukvarjajo z Romi. O vtisih in sadovih srečanja je spregovoril Peter Kokotec, ki je koordinator za pastoralo Romov pri Slovenski škofovski konferenci (in ki smo mu v Družini v prispevku nadeli nadimek "ciganski župnik": http://www.druzina.si/icd/spletnastran.nsf/all/E0DE6A3C8727FAC9C12578EF0025EDD8?OpenDocument). Na vprašanje, kakšna je problematika, se je hitro odzval, s pojasnilom, da "ne gre za problematiko, ampak področje ukvarjanja", saj se pri pastorali v prvi vrsti najprej trudijo za povezovanje in ne problematiziranje. Na srečanju so se tako posvetili področju spoznavanja romske kulture, njihovega pogleda na svet in vero, predvsem pa kulture dialoga, ki je v današnjih časih še kako iskana vrlina.
Kot konkretni sklep srečanja bodo kmaluizdali molitvenik v romskem jeziku, ki so ga že dolgo čakali. Med drugim pa so ugotovili, da se čuti velika potreba po duhovniku, ki bi se ukvarjal le z Romi in duhovniki, ki se srečujejo z Romi. Ti se namreč redko povezujejo z župnijo, pa tudi župniki se v tej vlogi pogosto ne znajdejo, predvsem glede tega, kako pristopiti do njih. Kot dober primer prakse je Kokotec navedel nedavni obisk romskega naselja murskosoboškega škofa dr. Petra Štumpfa ob redni vizitaciji na župniji, s čimer je tudi župnika spodbudil k vzpostavljanju stika z Romi.
Oznanjevanje, ne reševanje socialnih stisk
Največkrat je težava, s katero se srečujeo pastoralni delavci, kako sploh pristopiti do Romov. Udeleženci so si izmenjali izkušnje, s katerimi so si odpirali nove poglede na pristope. "To so čisto življenjske stvari, o katerih ob redni pastorali na razmišljamo, tu pa jih postavljamo na novo. Pomembno je, da smo tu zato, da oznanjamo, ne pa rešujemo socialno stisko. Predvsem lahko človeka začutimo kot človeka ne glede na njegovo pripadnost kulturi ali narodu. Enostavno sprejeti človeka takšnega, kakršen je," o pristopanju in navezovanju stikov z Romi strne Kokotec.
Kakšen pa je pogled z druge strani?
Kako Romi gledajo na pastoralo in ljudi, ki se ukvarjajo z njo, je bil pogled, na katerega je udeležence srečanja opozoril p. Miran Špelič, kar je po Kokotčevem mnenju velika pridobitev srečanja: "Pokazal nam je drugačno pot in to je bila velika vrednost tega srečanja: kako oni razmišljajo o nas. Ne moreš spreminjati Roma, ampak moraš v odnosu do njega spremeniti sebe, da ga lahko srejemaš."
Srečanja sta se udeležila tudi predstavika romov zakonca Horvat, ki sta dejavna v pastorali. Udeležencem sta z izkušnjami iz konktertnih situacij dala veliko. Med konkretnimi izkušnjami sta naprimer navedla, kako drugače si zamišljamo pastoralo Romov, ko si zamišljamo, da jih moramo najprej povabiti k verouku, njim pa zelo veliko pomenijo romanja. "Na romanjih, kot je na primer k Mariji Bistiric, se ogromno naredi. To je dobra vstopna točka, odziv je velik - uspešno napolnijo pet avtobusov, na njih pa se veliko moli. Mi pa mislimo, da jim moramo spraviti na verouk?!"
Sorodna novica: http://www.druzina.si/icd/spletnastran.nsf/all/681E96C2DF886AEFC1257B58004792E0?OpenDocument
Foto: Karlo Smodiš