‘Romanje zaupanja na zemlji’
‘Romanje zaupanja na zemlji’
Več kot 30.000 mladih, med njimi bodo tudi mladi Slovenci, se bo 29. decembra zbralo v poljskem Poznanu, kjer bo do 2. januarja prihodnje leto potekalo tradicionalno, tokrat že 34. evropsko taizejsko srečanje mladih. V sodelovanju s posameznimi lokalnimi cerkvami ter številnimi mladimi prostovoljci ga pripravlja redovna skupnost iz Taizéja, naslov letošnjega srečanja pa je ‘Romanje zaupanja na zemlji’.
Kot je v sporočilu za javnost zapisala Taizejska skupnost, so evropska srečanja mladih priložnost, da mladi teden dni preživijo v skupnosti kristjanov iz vse Evrope in spoznajo življenje v lokalni Cerkvi. Tovrstna srečanja so najbolj znana po skupnih molitvah, ki mladega človeka na preprost in privlačen način pritegnejo v skrivnost občestvenega življenja z Bogom. Namenjena so vsem tistim mladim, ki si želijo izoblikovati nov pogled na Cerkev, kvas, ki kristjane povezuje v eno veliko družino, tistim, ki želijo spoznati novo mesto in kulturo, in tistim, ki so pripravljeni graditi prihodnost miru preko ovir, ki nas ločujejo, pa tudi tistim, ki želijo skupaj moliti v pesmi in tišini, odkrivati lepoto notranjega življenja in občestva z Bogom ter živeti vero tudi sredi izzivov današnjega časa.
Mladi bodo spregovorili o različnih aktualnih temah, med drugim tudi o razmerah, v katerih se nahajo kitajski katoličani. Predstojnik taizejske skupnosti brat Alois bo ob tej priložnosti izdal Pismo Kitajske, ki bo prevedeno v petdeset različnih jezikov in ki ga bodo vsi mladi prejeli takoj po prihodu v Poznan. Taizejska skupnost namreč že več kot dvajset let posebno pozornost posveča katoliški Cerkvi na Kitajskem, ki živi in deluje v posebnih razmerah.
Kot je znano, sta Sveti sedež in Peking leta 1951 prekinila diplomatske odnose, saj je takrat Vatikan vzpostavil diplomatske stike s Tajvanom. Ko so komunistične oblasti nato ustanovile Domoljubno katoliško Cerkev, so se bili katoličani na Kitajskem, ki so ostali zvesti Vatikanu, prisiljeni umakniti v ilegalo. Domoljubna Cerkev papeža sicer priznava kot duhovnega vodjo, a sama imenuje svoje škofe in duhovnike. Šteje približno pet milijonov članov, medtem ko naj bi tako imenovana podtalna rimskokatoliška skupnost, ki je zvesta papežu, imela osem milijonov vernikov. Vatikan si zadnja leta močno prizadeva za spravo obeh Cerkva, kar je s pismom Cerkvi na Kitajskem maja leta 2007 izrazil tudi sveti oče Benedikt XVI. V sporočilu kitajskim škofom, duhovnikom, drugim posvečenim osebam in vernikom laikom v Ljudski republiki Kitajski se je papež zavzel prav za edinost med kitajskimi katoličani in za njihovo neodvisnost od oblasti, izpostavil pa je tudi nujnost dialoga z oblastmi in se zavzel za uresničevanje pravice do verske svobode.