Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

»Radost ljubezni ohranja nauk Cerkve«

Za vas piše:
M. Š.
Objava: 15. 02. 2017 / 09:47
Oznake: Družba, Duhovnost
Čas branja: 2 minuti
Nazadnje Posodobljeno: 30.01.2018 / 17:34
Ustavi predvajanje Nalaganje
»Radost ljubezni ohranja nauk Cerkve«

»Radost ljubezni ohranja nauk Cerkve«

Kardinal Coccopalmerio je napisal knjigo o osmem poglavju papeževe apostolske spodbude.

V Vatikanu so predstavili knjigo predsednika Papeškega sveta za zakonodajna besedila kardinala Francesca Coccopalmeria o osmem poglavju papeževe spodbude Radost ljubezni. Kot poroča Radio Ognjišče, se kardinal v njej sprašuje o možnostih, da bi znova civilno poročeni zakonci smeli pristopati k zakramentom. Prepričan je, da je to mogoče, če si pari sicer želijo spremeniti svoj položaj, vendar ga iz objektivnih razlogov ne morejo. Na ta način se povsem ohranja nauk Cerkve, je prepričan kardinal Coccopalmerio.



Kardinal Francesco Coccopalmerio se je natančno in kritično lotil preučevanja papeževe spodbude, posebej osmega poglavja. Ob koncu knjige zatrjuje, da omenjeno poglavje zelo jasno vsebuje vse elemente nauka o zakonu in sicer v polni skladnosti in zvestobi tradicionalnemu nauku Cerkve. Ta namreč nikoli ne sme prenehati oznanjati ideala zakonske zveze in Božjega načrta z njo v vsej njeni veličini. Mlačnost ali relativizem bi predstavljala pomanjkanje zvestobe evangeliju, ljubezni do Cerkve in do mladih, je prepričan kardinal.

Vendar pa težave, s katerimi se srečujejo nekateri ljudje v neurejenih razmerah, ne izhajajo vedno iz nepoznavanja pravil, ampak, kot je zatrdil že papež Janez Pavel II., imajo posamezniki lahko težave pri razumevanju vrednot, ki so del moralne norme, ali pa se znajde v položaju, ko ne more ravnati drugače, ne da bi povzročil novih grehov. V teh treh primerih po kardinalovih besedah ne živijo v smrtnem grehu. Kot primer tretjega je navedel starše, ki bi več škode naredili z ločitvijo svojim otrokom, kot pa če ostanejo skupaj v novi civilni zvezi. Papeževo besedilo pa predpostavlja, da si te osebe, ki objektivno živijo v težkem grehu, želijo spremeniti svojo neurejeni položaj.

Papež Janez Pavel II. je v okrožnici Familiaris consortio zapisal, da ti pari lahko prejmejo zakramente, če se vzdržijo spolnih odnosov. Gaudium et spes pa ugotavlja, da bi v določenih primerih pomanjkanje intimnosti lahko vodilo v nezvestobo, kar bi škodovalo njihovim otrokom. Zato kardinal Coccolpamerio kot pogoj za prejem zakramentov pri parih v neurejenih razmerah navaja iskreno željo, da bi se položaj spremenil, in pa nezmožnost ukrepanja, da ne bi povzročili še več gorja. Seveda morajo tudi skozi proces razločevanja s strani predstavnika Cerkve.

Ostaja pa še problem pohujšanja drugih ljudi nad takšnimi pari. Lahko bi namreč mislili, da je njihovo neurejeno življenje potrjeno s strani Cerkve, ali pa, da zakonska zveza ni potrebna in da ni neločljiva. Zato je vernike treba dobro poučiti o teh primerih, še dodaja kardinal Francesco Coccopalmerio.

Vir: Radio Ognjišče
Foto: arhiv Družine (T.S.)

Kupi v trgovini

Novo
Neoprostljivo
Zgodovina
24,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh