Prvi koncert Sakralnega abonmaja in začetek Mednarodnega orgelskega festivala
Prvi koncert Sakralnega abonmaja in začetek Mednarodnega orgelskega festivala
Obiskovalce koncerta je v uvodnem nagovoru pozdravil Gregor Klančič, predsednik strokovne komisije za obnovo orgel v stolnici. Povedal je, da je poleg neposredne priprave na obnovo stolnih orgel velika želja komisije tudi, da bi z medsebojnim sodelovanjem povezali tri pomembne cerkve v središču Ljubljane ter s tem njihove tri pomembne instrumente, ki jih bogatijo. Troje orgel – uršulinske, stolne in frančiškanske – na tako majhnem radiju predstavljajo izjemno raznolikost in veliko bogastvo.
Da se je Mednarodni orgelski festival začel prav na Goršičevih orglah v uršulinski cerkvi, ni brez razloga. Orglar Ivan Milavec, ki je izdelal stolne orgle, se je namreč orgelske obrti izučil prav pri mojstru Goršiču. Iz dokumentov lahko razberemo, da je Ivan Milavec v letih, ko so nastajale orgle pri uršulinkah, pri Goršiču opravljal vajeniško dobo. Klančič je omenil tudi, da troje orgel v centru Ljubljane povezuje tudi dejstvo, da je na njih dolga leta redno igral skladatelj, akademik Primož Ramovš.
Bogastvo in lepoto zvena Goršičevih orgel pri uršulinkah nam je nato predstavil Simone Vebber, organist ter profesor orgel in improvizacije na Konservatoriju G. Donizetti v Bergamu in na Visoki šoli za glasbo C. Abbado v Milanu.
Programsko vodilo koncerta so bile manj znane oziroma manj pogosto izvajane skladbe skladateljev 19. stol., skozi katere nam je Vebber približal široko paleto odtenkov orgelskega repertoarja iz obdobja romantike. Izbrane skladbe so prikazovale različne pristope, s katerimi so skladatelji različnih evropskih šol raziskovali zvočne možnosti orgel in jih predstavili kot močno in globoko izrazno orodje.
Barvitost orgelskega zvoka ter organistova izrazna moč in virtuoznost so se globoko dotaknile poslušalcev, ki so ob koncu koncerta z močnim in dolgim aplavzom iz organista izvabili še dodatek.