Prva pripravljalna dela za Emoniko bi lahko stekla v nekaj tednih
Prva pripravljalna dela za Emoniko bi lahko stekla v nekaj tednih
Potniški center Ljubljana bo obsegal novo avtobusno postajo s parkirno hišo, komercialni del, ki obsega trgovsko in zabaviščno središče, poslovno stavbo, hotel ter nadgradnjo železniške postaje s pripadajočo tirno infrastrukturo in peroni.
»Železniška in avtobusna postaja nam nista v ponos«
Ključno načelo pri načrtovanju in izvedbi projekta je, da ga izvedemo v najkrajšem možnem času, stroškovno učinkovito in pregledno, je ob današnji predstavitvi dejal Vrtovec. »Preveč let je preteklo od prvih napovedi prenove železniške in avtobusne postaje in ta trenutek nam ta dva objekta v Ljubljani res nista v ponos, zato si ne moremo privoščiti dodatnih let nepotrebne zamude.«
V sredo oddaja vloge za gradbeno dovoljenje za železniški del
Ocenjena vrednost projekta nadgradnje železniške postaje in železniške infrastrukture znaša približno 111 milijonov evrov, financira pa ga direkcija za infrastrukturo. Kot je dejal minister, bodo vsi naložbeniki pri izvedbi samostojni, sodelovali pa bodo pri izvajanju gradnje in pridobivanju dovoljenj. Pojasnil je, da se 29. novembra izteče rok za izdelavo celotne projektne dokumentacije, v sredo pa bodo po njegovih napovedih oddali vlogo za gradbeno dovoljenje za železniški del potniškega centra.
Projekt v celoti zaključen leta 2025
Prva dela v okviru pripravljalnih del bi lahko po ministrovih besedah začeli v najkrajšem že v nekaj tednih. Investitorji ocenjujejo, da bodo vsa gradbena dovoljenja pridobljena do konca letošnjega leta, projekt kot celota pa zaključen leta 2025.
Novi železniška in avtobusna postaja sta ključni za sodoben potniški promet, je izpostavil generalni direktor Slovenskih železnic (SŽ) Dušan Mes. Slovenske železnice bodo investirale v avtobusno postajo, ki bo imela tudi garažo in poslovno stavbo, v kateri nameravajo železnice vzpostaviti sedež.
»Gre za približno 54.000 kvadratnih metrov bruto površin, sama garaža bo imela kapacitete za med 650 in 750 parkirnih mest, računamo na 2000 do 3000 parkirnih mest za kolesa, točke za car sharing, sama avtobusna postaja bo imela 30 zelo pretočnih peronov, poslovna stavba pa približno 13.000 kvadratnih metrov neto površin, hkrati bo zagotovljenih še približno 3000 neto površin za trgovsko oz. gostinsko dejavnost.« Njihov del investicije je ocenjen na 55 milijonov evrov.
Popolna sprememba podzemeljskih vodov
Ljubljanski župan Zoran Janković je dejal, da občino v okviru projekta čaka popolna sprememba sistema podzemeljskih vodov. »Naša dela so ocenjena na 50 do 60 milijonov evrov.« Na predstavitvi projekta je sicer sodeloval tudi predsednik uprave OTP banke Sandor Csanyi, ki bo prek hčerinske družbe Mendota skrbela za komercialni del projekta. »Investitor si pri vsaki investiciji želi povrnitve sredstev, a tu gre za več - na ta projekt smo lahko ponosni,« je poudaril.