Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

‘Prizadevajmo si za prevlado resnice v ljubezni!’

Objava: 05. 11. 2009 / 07:47
Oznake: Družba
Čas branja: 2 minuti
Nazadnje Posodobljeno: 30.01.2018 / 17:06
Ustavi predvajanje Nalaganje

‘Prizadevajmo si za prevlado resnice v ljubezni!’

Papež je včerajšnjo katehezo posvetil teološki razpravi med sv. Bernardom in Petrom Abelardom

Papež Benedikt XVI. je na včerajšnji splošni avdienci na Trgu svetega Petra poudaril, da Cerkev danes potrebuje zdravo teološko razpravo, katere cilj je prevlada resnice v ljubezni. Sveti oče je opozoril tudi na nevarnost vse bolj razširjenega etičnega relativizma, sicer pa je vernikom spregovoril o teološkem sporu med svetim Bernardom iz Clairvauxa in francoskim filozofom Petrom Abelardom ali med teologijo srca in teologijo razuma, ki se je pojavil v 12. stoletju.

Sveti oče je ob tem dejal, da se spor preneha s polno spravo med sprtima oziroma ko v obeh prevlada tisto, kar mora po papeževih besedah biti v središču vselej, ko se pojavi kak teološki spor, namreč zaščita vere Cerkve in prizadevanje za prevlado resnice v ljubezni. Benedikt XVI. je izrazil upanje, da bi takšna bila tudi danes drža Cerkve, katere cilj je stremljenje k resnici, so poročali pri vatikanskem radiu.

Ko je govoril o filozofu Abelardu, sijajnem govorniku, je papež dejal, da njegov nauk na moralnem področju ni bil nedvoumen. Vztrajal je namreč, da je edini, ki lahko opiše dobroto ali zlonamernost dejanj, subjekt, pri čemer je zanemaril objektivni pomen in moralno vrednost delovanja. Po papeževih besedah gre za nevarni subjektivizem, pogled, ki je zelo aktualen tudi v današnjem času, v katerem se zdi, da je kultura pogosto zaznamovana z vse bolj razširjeno težnjo k etičnemu relativizmu, ko Jaz odloča, kaj je zanj v določenem trenutku dobro.

Sveti Bernard iz Clairvauxa je Abelardu očital preveč intelektualistično metodo teologije, ki, kot je menil svetnik, vero skrči na eno preprosto mnenje in jo ločuje od razodete resnice. Za Bernarda pa je bila vera po papeževih besedah notranja gotovost, ki temelji na svetih spisih in nauku cerkvenih očetov ter je okrepljena s pričevanjem svetnikov in navdihom Svetega Duha. Prav zato se je ta cerkveni učitelj težko strinjal z Abelardom in njemu podobnimi filozofi in teologi, ki so resnice vere postavljali v kritično presojo razumu. Ta pa, kot je pojasnil sveti oče, vodi v velike nevarnosti, namreč v intelektualizem in relativizacijo resnice, ter teži k razpravi glede samih resnic vere.

Kupi v trgovini

Izpostavljeno
Pot v samoslovenstvo
Zgodovina
39,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh