Prehitevanja med tovornjaki ne bo več
Prehitevanja med tovornjaki ne bo več
To je na družbenem omrežju potrdil minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec, ki je zapisal: »Prepoved prehitevanja za tovorna vozila, katerih teža presega 7,5 tone, na avtocesti A1 od Šentilja do Kopra daje dobre rezultate. Zlasti smo izboljšali pretočnost. Zato smo se z družbo DARS dogovorili, da bo s 1. novembrom prepoved prehitevanja za tovorna vozila veljala po celotnem avtocestnem omrežju.«
Na omenjeni avtocesti A1 je še vedno dovoljeno medsebojno prehitevanje tovornjakov v nočnem času, podnevi pa na odsekih s tremi voznimi pasovi, torej tudi s pasom za počasnejša vozila. Sicer pa na določenih odsekih avtocestnega omrežja že zdaj velja prepoved prehitevanja za tovornjake v času jutranje in popoldanske prometne konice, ves čas pa v predorih, na razcepih in na nekaterih mestnih obvoznicah.
Lani 1534 primerov nedovoljenega prehitevanja
Odseki, na katerih je v prometnih konicah prepovedano prehitevanje, so označeni z vidno prometno signalizacijo, nadzor nad kršitvami pa izvaja policija. Kršitelje čaka globa v višini 300 evrov. Lani so slovenski policisti skupno ugotovili 1534 primerov nedovoljenega prehitevanja na avtocestah A1 in A2, kar je za 400 več kot leto prej in za dvakrat toliko kot leta 2018. Letos so do konca marca oglobili 301 voznika.
Prepoved prehitevanja za tovorna vozila, katerih teža presega 7,5 tone, na avtocesti A1 od Šentilja do Kopra daje dobre rezultate. Zlasti smo izboljšali pretočnost. (Jernej Vrtovec)
So pa uporabo prometnih pasov na primorski avtocesti, na odseku Unec–Logatec, temeljito secirali na facebook strani InfoPot. Tako so v četrtek, 5. avgusta, ob 18.30 na voznem pasu našteli 780 vozil na uro, na prehitevalnem pa 1404 vozila na uro. Včeraj, v nedeljo, 8. avgusta, ko na primorski avtocesti do 22. ure velja prepoved tovornega prometa, pa je bilo ob 18.30 na voznem pasu 1380 vozil na uro, na prehitevalnem pa 2508 vozil na uro.
V AMZS so že januarja ukrep prepovedi prehitevanja težkih tovornih vozil na avtocesti A1 s časovno omejitvijo podprli, a izpostavili pomen predvidevanja določenih prometnih situacij, ki lahko ob tem nastanejo, predvsem pravočasne priprave voznikov osebnih vozil na zapuščanje avtoceste ali večje pozornosti pri vključevanju na avtocesto, ko bodo tovorna vozila uporabljala le vozni pas.