Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Pesnitev Náblus Toneta Rodeta kot odgovor na globoka življenjska vprašanja

Objava: 08. 03. 2024 / 09:25
Čas branja: 3 minute
Nazadnje Posodobljeno: 08.03.2024 / 10:36
Ustavi predvajanje Nalaganje
Pesnitev Náblus Toneta Rodeta kot odgovor na globoka življenjska vprašanja
Predstavitev knjige Náblus Toneta Rodeta v galeriji Družina 7. marca. FOTO: Tatjana Splichal

Pesnitev Náblus Toneta Rodeta kot odgovor na globoka življenjska vprašanja

Na sinočnji predstavitvi v Galeriji Družina smo direktorja Družine Toneta Rodeta doživeli kot povsem izviren pesniški glas, kot avtorja pesniške drame Náblus.

Pesnitev, ki je izšla pri Celovški Mohorjevi, je v pogovoru z avtorjem in Sergejem Valijevim predstavil glavni urednik založbe Hanzi Filipič, izbrane odlomke je interpretiral dramski igralec Pavle Ravnohrib.

Tone Rode je pesnik in direktor Družine. FOTO: Tatjana Splichal

Duhovna drama sodobnega človeka

Pesnitev Náblus lahko naročite tudi prek spleta. Kliknite TUKAJ.

Po dveh pesniških zbirkah, ki ju je izdal v rodnem Buenos Airesu in dveh, ki sta izšli v Ljubljani, z zamejskim utripom pête dopolnjuje svoj življenjski opus. Poetično ustvarjanje je zanj način utemeljevanja lastne identitete, skozi vse zbirke spremlja usodo slovenske skupnosti.

Poetična drama Náblus je nastala kot odziv na osebne življenjske okoliščine. FOTO: Tatjana Splichal

Pesnitev Náblus je nastala kot odziv na osebne življenjske okoliščine – vstop v zrela leta, ko se človek začne spraševati, kaj bi moral še nujno povedati, če bi jutri umrl – in na stanje sveta, ki se po kratkotrajnega predihu, kot smo ga doživeli konec 90. let prejšnjega stoletja, ujet v ponavljanje izvirnega greha vrača na stare stranpoti.

Triglasje, ki se zvede na bistvo

Avtor se v pesnitvi, ki po besedah literarnega kritika Sergeja Valijeva predstavlja izrazit novum v slovenski poeziji, navezuje na sto let starejše Eliotovo delo Pusta dežela [The Waste Land], ki ga lahko beremo kot diagnozo stanja človeštva nekaj let po koncu 1. svetovne vojne in se nam ne zdi tako oddaljena, kot bi si to želeli. Náblus je zasnovan na podoben način kot Eliotova Pusta dežela, hkrati pa kot triglasno izražajoča se duhovna drama sodobnega človeka prinaša nov zasuk. Besedila, ki jih podaja Bralec, imajo bolj prosto, skoraj prozno obliko, pesmi, ki jih podajata arhetipska Moški in Ženska, pa imajo bolj zgoščeno pesniško obliko, polno prispodob ter zvočnih, vizualnih in metričnih efektov, kjer je vsaka beseda pretehtana, kjer je poved strnjena v bistvo. Náblus je sedanje ime za Sihar, kraj srečanja Jezusa in Samarijanke. In čeprav se imensko nikjer ne pojavi, oseba Bogočloveka in vera kot prostor osebnega srečanja z Njim prežarjata celotno pesnitev.

Predstavitev knjige je vodil Hanzi Filipič s Celovške Mohorjeve, ki je izdala knjigo. FOTO: Tatjana Splichal

Pesnitev kot priložnost, ponujena sodobnemu slovenskemu bralcu

Náblus se sodobnemu slovenskemu bralcu ponuja kot dragocena priložnost, da izboljša svojo bralno kulturo in poglobi svoj ne le duhovno doživljajski svet. Ponuja se mu kot priložnost, da zbere pogum in se potrudi poiskati izhod iz nelagodja današnje puste dežele. Ob branju triglasne pesnitve (ki ji lahko na spletni strani www.tonerode.com prisluhnete tudi v avtorjevi interpretaciji) se zdi, da se je avtorju vsekakor izpolnila namera, »da bi ustvaril umetniško besedilo, ki se najprej celostno občuti, ki pusti vtis v duši, ki ne razlaga, temveč pokaže«. In ker gre za poezijo, ki jo je najbolje brati naglas ali jo poslušati, ko jo bere kdo drug, upajmo, da bomo Náblusu lahko že kmalu prisluhnili tudi v odrski postavitvi.

Predstavitve se je udeležilo veliko število obiskovalcev. FOTO: Tatjana Splichal

Nalaganje
Nazaj na vrh