Pravičnost in/ali mir
Pravičnost in/ali mir
Prizadevanje za mir brez pravičnosti pomeni zakon močnejšega: na državni ravni je to pot v diktaturo, na globalni pa »realno politiko« brez vrednot. Dolgoročno se tak mir ne obnese, saj krivice porajajo vedno nove konflikte. Pravičnost brez miru po drugi strani vodi v ideološko zaslepljenost, ki ne priznava drugačnosti in na silo spreminja svet »na bolje«. Manjka ji ljubezni, zato velja latinski rek summus ius, summa iniuria: stroga pravičnost se pogosto izkaže za krivico. To strujo predstavljajo »jastrebi« na vseh straneh svetovnih prelomnic.
Zato je pomembno sporočilo, ki ga v tem času daje Cerkev. Papež Frančišek je v pismu, ki ga je ob vrhu skupine G7 poslal škofu Hirošime Alexisu Mitsuru Shirahami, zapisal: »Vedno bolj postaja jasno, da je v večpolarnem svetu 21. stoletja prizadevanje za mir tesno povezano s potrebo po varnosti … Pri tem moramo nujno upoštevati dejstvo, da mora biti globalna varnost ce...