Posvetitev novega daritvenega oltarja na Teharjah
Posvetitev novega daritvenega oltarja na Teharjah
Škof je izpostavil, da sta oltar in ambon poleg tabernaklja in krstnega kamna srce vsake cerkve, ki predstavlja srce skrivnosti naše vere. »Zato je potrebno, da se jima s takšno ljubeznijo posvečamo – tako pri načrtovanju, izdelavi kakor tudi pri posvečenju,« je dejal župnik v Teharjah Miha Herman.
Na oltarju prepoznamo tri podobe
Oltar v bogoslužju predstavlja Jezusa Kristusa, zato duhovnik pred in po vsaki sveti maši oltar poljub. Ker so v oltar vgrajene tudi relikvije svetnikov in ko duhovnik poljubi oltar, poljubi tudi relikvije tega svetnika. Celjski škof je med homilijo med drugim spomnil, da lahko na oltarju prepoznamo tri podobe.
Oltar kot miza
Oltar nam je kot miza, ki nas spominja na zadnjo večerjo in skrivnost velikega četrtka. »Spominja pa tudi na naše vsakdanje mize, kjer se hranimo. Kristus se nam daje v hrano našega življenja. Na to mizo odložimo svoje darove, ki smo jih prinesli.«
Oltar kot krstni kamen
Oltar nas spominja na krstni kamen. »Obred posvetitve posnema krst novega kristjana - škof zanj uporabi sveta olja in ga po koncu molitve prekrije z belim prtom. Kakor je za bogoslužne daritve potreben oltar, je za našo notranjo daritev potrebno srce, skrita soba, v kateri opravljamo svoje krstno, krščansko poslanstvo, svojo duhovniško službo.«
Oltar kot Kristus
Oltar nam predstavlja Kristusa, ki je dal in se daje za nas! »Spominja na skalo Golgote in kamen groba. Vstopa v našo človeškost kot Jagnje, ki se daruje in sprejema naše življenje, da ga daruje Očetu!«
Pomenljiv obred
Po homiliji je sledil obred, ki ga redko vidimo: »Škof je v oltar vložil relikvije bl. Antona Martina Slomška in bl. Alojzija Grozdeta, oltar mazili s sveto krizmo, na oltarju smo prižgali kadila in ga slovesno izročili v trajno bogoslužno rabo,« zaključuje župnik Herman.
Več o duhovni in idejni zasnovi oltarja si preberite TUKAJ.