Postavljen prvi znak za zavijanje desno pri rdeči luči
Postavljen prvi znak za zavijanje desno pri rdeči luči
Danes so tako na semaforju na križišču Celovške ceste in Kolesarske poti v Ljubljani postavili prvi prometni znak (črne barve z zeleno puščico) za zavijanje v desno ob rdeči luči v Sloveniji, postavitvi je prisostvoval tudi državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Aleš Mihelič.
Novo pravilo sledi cilju povečanja pretočnosti v cestnem prometu. (Aleš Mihelič)
Večja pretočnost
»Novo pravilo sledi cilju povečanja pretočnosti v cestnem prometu,« je pojasnil Mihelič in podčrtal, da bodo tovrstne znake postavili zgolj v preglednih križiščih, kjer bo upravljavec (bodisi državnih bodisi občinskih) cest presodil, da je to dopustno. Že jutri naj bi jih namestili tudi v Novem mestu in Metliki.
Kriteriji za določitev križišč
Med kriteriji za določitev križišč, kjer je lahko dovoljeno zavijanje v desno ob rdeči luči, so poleg zagotovljene preglednosti še omejitev hitrosti do 50 km/h, nizka frekvenca pešcev, v križišču ne sme biti vodenih kolesarjev s posamezno fazo (e-skiroji, mopedi).
Ne ob šolskih poteh
Križišče tudi ne sme biti na šolskih poteh ali tam, kjer so prisotni udeleženci z omejeno mobilnostjo, upoštevati je treba tudi posebnosti, kot so kratki intervali rdeče luči, posebna faza za leve zavijalce na nasprotni strani ter za pešce in kolesarje, geometrija križišča, kapacitetna preobremenjenost pasov.
Rdeča ostaja primarna
Novo pravilo določa, da je vozniku ob rdeči luči na semaforju, ki mu je dodan prometni znak za vožnjo desno ob rdeči luči na semaforju, dovoljena vožnja desno, toda le, če je smer prosta. Voznik, ki se znajde pred tem znakom, ni obvezan zapeljati v desno ob rdeči – rdeča luč torej ostaja primarna.
Posebej se je treba prepričati, da je smer zavijanja prosta, ob tem morajo imeti vozniki stalno pozornost do pešcev in ostalih udeležencev. (Jože Hribar)
Le, če je varno in pravilno
»Vozniki naj se za takšen manever odločijo le tedaj, ko to lahko storijo varno in pravilno. Posebej se je treba prepričati, da je smer zavijanja prosta, ob tem morajo imeti vozniki stalno pozornost do pešcev in ostalih udeležencev,« pa je dodal direktor Agencije za varnost prometa (AVP) Jože Hribar.
Okoljski vidik
Marsikje v tujini je takšno pravilo že uveden. Med nezanemarljivimi razlogi za uvedbo tudi pri nas je po zagotavljanju ministrstva tudi okoljski vidik – z uvedbo zavijanja v desno pri rdeči luči na semaforju bodo tako zmanjšani tudi nepotrebno ustvarjeni izpusti iz čakajočih avtomobilov pred semaforji.