Poslovneži kot sol in kvas družbe
Poslovneži kot sol in kvas družbe
ROLANDO MEDEIROS je čilenski podjetnik, po izobrazbi inženir kemije in kvantne fizike. Doštudiral je v Uppsali na Švedskem. Dodatno se je izobraževal v Čilu na področju upravljanja in filozofije. Je generalni direktor podjetja Compańía Electro Metalúrgica S. A., ki s hčerinskimi družbami deluje globalno na področju metalurške, steklarske in plastične embalaže, vinarske ter medijske industrije. Bil je predsednik čilenskega združenja krščanskih poslovnežev USEC (2009–2011) in podpredsednik UNIAPAC Latinska Amerika (2011–2016). Leta 2017 je postal predsednik UNIAPAC International. Triletni predsedniški mandat uresničuje tudi z obiski nacionalnih združenj (teh je okoli 40 s skoraj 40.000 člani v Evropi, Latinski Ameriki, Aziji in Afriki). S člani Združenja krščanskih poslovnežev Slovenije (vodi ga dr. Drago Rudel) se je v Ljubljani srečal 6. in 7. marca, ob tej priložnosti pa je nastal pogovor, ki ga bomo v celoti objavili v naslednji številki Družinine priloge Slovenski čas.
Foto: Tatjana Splichal
V zadnjih tednih ste se srečali s poslovneži v številnih evropskih državah. S kakšnim sporočilom, morda tudi nasveti ste prišli k slovenskim kolegom?
Če vlogo poslovneža vidijo kot poslanstvo, plemenito poslanstvo, je to dobra pot za uresničevanje Božjega načrta v njihovem življenju. Takšna drža vnaša navdušenje, smisel in globlji pomen v vsakdanje delo. Če resnično služijo ljudem skozi svoje poslovno vodenje, bo to preobrazilo ne le njih in njihova podjetja, temveč celotno družbo.
Krščanski poslovneži kot sol in kvas sodobne družbe?
Da! Poglejte, v preteklosti so bili predvsem samostani vir informacij, znanja, razvoja … Samostani so bili središča družbenega življenja. Kaj jih danes nadomešča? Vsak dan gremo na delo in če poslovno okolje ne spodbuja vsega tega, kar so nekoč spodbujali samostani, uničujemo družbo. Poslovneži imajo zelo veliko odgovornost, moje sporočilo slovenskim prijateljem je zato: Trdo delajte za uveljavitev poslovne dejavnosti kot plemenitega poslanstva! To želi biti je tudi vodilo mojega predsedovanja UNIAPAC.
Ne zatiskam si oči pred mnogimi zlorabami, ki se dogajajo v poslovni dejavnosti. Res pa je, da se vsaka poslovna nepravilnost, vsaka zloraba, vse slabe prakse, vsi korupcijski škandali takoj znajdejo na prvih časopisnih staneh, dobre prakse v podjetjih, ki resnično služijo skupnemu dobremu, pa zelo redko sploh postanejo novica. To ni brez posledic, saj ljudje podležejo vtisu, da je edini način, po katerem je mogoče poslovati, neločljivo povezan s podkupovanjem, poneverbami, utajami; da je v središču poslovne dejavnost zgolj pohlep. Tako miselnost je izredno težko spremeniti, če mediji prikazujejo le eno, negativno podobo.
UNIAPAC to vendarle skuša spremeniti?
Da, najboljša pot za to je predstavljanje primerov dobre poslovne prakse. No, morda pa bo tudi ta pogovor kaj prispeval k temu!? (nasmeh)