Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Ko mama štirih otrok postane vplivnica [REFLEKTOR]

Za vas piše:
Katja Zver
Objava: 22. 02. 2023 / 19:15
Čas branja: 4 minute
Nazadnje Posodobljeno: 22.02.2023 / 20:10
Ustavi predvajanje Nalaganje
Ko mama štirih otrok postane vplivnica [REFLEKTOR]
Lucija Firbas je za oddajo Reflektor spregovorila tudi o tem, ali so družabna omrežja pravi prostor za oznanjanje Jezusa. FOTO: Siniša Kanižaj

Ko mama štirih otrok postane vplivnica [REFLEKTOR]

Spletni vplivneži ali influenserstvo? To je beseda, ki jo v zadnjih letih velikokrat slišimo predvsem z mladih ust. O tej temi je za oddajo Reflektor spregovorila Lucija Firbas, aktivna mamica štirim otrokom, ki na svojem Instagram profilu deli iskrene in globoke misli ter zapise.

Lucija Firbas z Domžal je študentka na Fakulteti za šport in 31-letna aktivna mamica štirim otrokom, ki na svojem Instagram profilu deli iskrene in globoke misli ter zapise. Lucija se ukvarja s produkcijo, fotografijo in snemanjem, kar je nedvomno povezano tudi z njenim delom na Instagramu. Lucija je zaljubljena v naravo, gibanje in zdrav način življenja. Razveseljujejo jo glasba, ples in petje. 

Kot je povedala v intervjuju, med družbenimi omrežji največ uporablja Instagram, sledi Facebook, kjer njene objave vidi predvsem starejša populacija, Tiktok pa se je na njenem seznamu znašel na zadnjem mestu.   

Lucija Firbas, vplivnica in mama štirim otrokom. FOTO: Siniša Kanižaj

»Instagram ostaja moj hobi«

Danes je nedvomno veliko govora o spletnih vplivnežih. Pred Facebookom in Youtubom imata danes prednost Tiktok in Instagram. Lucija ima na svojem Instagram profilu lucijafirbas že skoraj tri tisoč sledilcev. Svojo skupnost in ustvarjanje na Instagramu je začela graditi, ko je bila njena najstarejša hčerka Sara stara štiri mesece. Pravi, da se od takrat objave na njenem profilu niso bistveno spremenile. Med svoje sledilce še zmeraj deli družinske trenutke, ki jo izpolnjujejo, na njenih objavah pa se najdejo tudi izdelki različnih prodajalcev, ki jih s tem Lucija promovira oz. oglašuje.

Vplivnica. FOTO: Siniša Kanižaj

»Ne sledim trendom, ampak delam po lastnem občutku. Instagram ostaja za mojo dušo in ni nekaj, kar mi prinaša denar,« pravi Lucija. S številom sledilcev se ne obremenjuje. Pove, da ko se enkrat nehaš obremenjevati, postane Instagram mesto, kjer so shranjeni lepi spomini. 

Influenserka ali vplivnica?

Beseda »influencer« ima pogosto negativen prizvok in nekateri se zelo otepajo tega naziva. Tudi Luciji je beseda influenser predstavljala negativno konotacijo, ima raje, če jo nekdo pokliče vplivnica. Kljub različnemu poimenovanju pa je pomembno zavedanje, da imata besedi močan pomen. »Da je nekdo vplivnež, pomeni, da ima nekdo nate vpliv. To pa včasih postaja zastrašujoče, zato je zelo pomembo kaj delimo in na kakšen način.«

FOTO: Siniša Kanižaj 

Usklajevanje družinskega in instagramerskega življenje

Lucijin Instagram profil je nedvomno družinsko obarvan. Njene objave temeljijo na igrivih družinskih fotografijah z čudovitimi in močnimi zapisi, ki jih posname profesionalni fotograf. Večkrat pa za fotoaparat poprime njen mož Filip. Lucija ideje za objave dobi zvečer, ko otroci zaspijo in se vse umiri. Pravi, da se pred objavo vedno pogovori tako z Filipom kot z otroki. 

Povprašali smo jo tudi, kako njene objave vplivajo na otroke in če so otroci že domači pred fotografskim objektivom. »Kljub mojemu delu na Intagramu želim, da so otroci zares otroci in živijo v realnem svetu. Že tako jih okolica dovolj spreminja. Otroci pa novosti in tehnologijo hitro vpijajo.« Lucijini otroci so kamere vajeni, ni jih strah objektiva, vendar kot pravi sama, imajo tako otroci kot starši tudi kakšen slab dan, in prav je tako. 

FOTO: Siniša Kanižaj

Ali se lahko od Instagrama dobro živi? 

Nekateri tako tuji kot slovenski vplivneži od objav na Intagramu dobro živijo, vendar je to odvisno od veliko dejavnikov. Denimo številu sledilcev, poznanstev, sodelovanja s podjetji, lastne angažiranosti in časa, ki si ga pripravljen vložiti v kvalitetne objave. »Sodelujem z nekaterimi podjetji in je plačilo v večini dogovorjeno s kompenzacijo izdelka. So pa to izdelki, ki bi jih v vsakem primeru uporabljala. Padel pa je že tudi kakšen evro, vendar poudarjam, da Instagram ni moje primarno delo, če bi bilo, bi se ga lotila malo drugače.« 

Debata o zaslužku na Instagramu. FOTO: Siniša Kanižaj

Je Instagram lahko prostor za oznanjanje Jezusa?  

Lucija in njen mož Filip sta tudi verna katoličana in v veri vzgajata svoje otroke. Zanimalo nas je, ali so družbena omrežja tudi prostor za oznanjanje Jezusa ali pa morda to ni najboljša ideja. »Svojih pogledov na vero namenoma ne izpostavljam. Mislim pa, da se lahko dobro vidi naša vera, denimo imamo križ nad mizo, živimo pristno družinsko življenje in otroke vzgajava, da bodo postali odgovorni državljani in dobri kristjani.«  

FOTO: Siniša Kanižaj

Na Instagramu obstaja že kar precej profilov, v večini tujih, kjer lahko skozi objave vidimo oznanjanje Jezusa, vendar je to odvisno od tega, če to iščemo. Algoritmi so nastavljeni tako, da ko nekaj brskamo ali večkrat všečkamo, se nam bodo ponudile objave s podobno vsebino. »Se mi pa zdi, da so trenutno mladi veliki iskalci v vsem, medtem ko splet ponuja ogromno. Menim, da ni splet tisti, ki bi primarno moral oznanjati Jezusa, ampak je za to odgovorna družina in okolje.«

Prejšnje epizode oddaje Reflektor najdete na YouTube kanalu Družina media.


Nalaganje
Nazaj na vrh