Patriarh Pizzaballa: sinodo mora razsvetliti Božja beseda
Patriarh Pizzaballa: sinodo mora razsvetliti Božja beseda
Po navedbah spletnega portala Vatican News so bogoslužne slovesnosti obhajali istočasno na štirih lokacijah na območjih, ki so del jeruzalemskega patriarhata: v Galileji, Palestini, Jordaniji in na Cipru.
V sinodalnem procesu bi morala sodelovati vsa cerkvena občestva.
Pred začetkom sinodalnega procesa je jeruzalemski patriarh nadškof Pierbattista Pizzaballa Cerkvam na območju patriarhata namenil pastoralno pismo, v katerem je zapisal, da bi morala v procesu sodelovati vsa cerkvena občestva, ob tem pa kot primerno pot predlaga metodo emavških učencev.
Nadškof Pizzaballa je vse župnike v patriarhatu povabil, naj postanejo »vodilni akterji« v sinodalnem procesu in naj zagotovijo, da bodo v njem polno sodelovala tudi vsa krajevna cerkvena občestva, kar je tudi iskrena želja papeža Frančiška. Jeruzalemski patriarh je pastoralno pismo naslovil na vse duhovnike, redovnike, redovnice in vernike posameznih škofij, v zapisu pa povzema temeljne točke sinodalnega procesa in pojasnjuje idejo, ki je sprožila celotno dogajanje.
Namen sinode
Jeruzalemski patriarh v pastoralnem pismu pojasnjuje, da tema sinode »Za sinodalno Cerkev: občestvo, sodelovanje, poslanstvo« jasno izraža »namen svetega očeta, da bi zagotovil, da življenje Cerkve ne bi bilo osredinjeno zgolj na duhovnike, temveč da bi vedno bolj postajalo sad vsesplošnega sodelovanja vseh njenih članov«.
Namen sinode ni ustvarjanje novih dokumentov.
V nadaljevanju z navajanjem pripravljalnega dokumenta spominja, da namen sinode ni ustvarjanje novih dokumentov, temveč »sejanje sanj, pospeševanje prerokb in vizij, razcvet upanja, spodbujanje zaupanja, povezovanje in celjenje ran, tkanje medsebojnih odnosov, prebujanje upov, medsebojno učenje in ustvarjanje jasne iznajdljivosti, ki bo razsvetlila razum, ogrela srca in okrepila naše roke«.
Za vključenost vseh občestev
Patriarh Pizzaballa zato vabi vse župnike, naj »postanejo protagonisti in naj spodbujajo pričakovanja svetega očeta ter zagotovijo, da bodo župnijska občestva resnično sodelovala v sinodalnem procesu«.
Patriarh Pizzaballa poziva k vključenosti vseh članov krajevnih Cerkva.
Obenem poziva k vključenosti vseh članov krajevnih Cerkva: župljanov, redovnikov in redovnic, kontemplativnih samostanov, bogoslovnih semenišč, mladih, skupin, gibanj, združenj, migrantov in tujih delavcev.
Pot, osvetljena z Božjo besedo
»Vsi tisti, ki menijo, da imajo kaj za povedati, bi morali dobiti priložnost, da to tudi storijo,« pa naj gre za izražanje hvaležnosti, pojasnjevanje nesporazumov, izrekanje spodbud in upanja, ali pa razočaranja in pričakovanj.
Sinodalna pot mora biti osvetljena z Božjo besedo, ki prinaša življenje.
Toda, svari nadškof Pizzaballa, sinodalna pot ne sme biti omejena zgolj na pogovor o težavah, »kajti potem bi bilo vse le sterilno«. Kot piše v pastoralnem pismu, »mora biti ta pot osvetljena z Božjo besedo«, ki prinaša življenje.
Emavški evangelij
Zato se je patriarhat odločil, da bo prevzel metodo emavških učencev ali t.i. »emavškega evangelija«: to, pojasnjuje patriarh Pizzaballa, bo pomenilo »tudi fizično obiskati kraje, kjer se je pojavljal Jezus Kristus«, da bi tam spregovorili o težavah in si podelili osebne izkušnje o Svetem pismu, da bi na stvari lahko gledali tudi »iz drugačnega zornega kota«.
Deljenje medsebojni izkušenj je dosti bolj uporabno kot teoretični nagovori.
»Pomembno je, da se srečamo in si prisluhnemo in da naše poslušanje navdihuje Božja beseda; ne sme namreč ostati le pri človeški besedi«, je izpostavljeno v pismu. Po mnenju patriarha Pizzaballe je pomembno tudi, da se ljudje med seboj srečujejo: ljudje iz različnih okolij, da si lahko med seboj podelijo svoje izkušnje. To, meni patriarh, je »dosti bolj uporabno kot teoretični nagovori«.
Ni pričakovati dramatičnih sprememb
V sklepnem delu pastoralnega pisma patriarh Pizzaballa opozarja, naj ljudje od sinodalne poti ne pričakujejo »dramatičnih sprememb« ali »izrednih sadov«. Sinoda bi bila odličen korak naprej, če bi zaznamovala nov način »bivanja in sodelovanja v občestvu, združenem v Jezusovi osebi«, svoje premišljevanje sklene jeruzalemski patriarh.