Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Papeževo pismo argentinskim škofom o »Radosti ljubezni«

Za vas piše:
M. Š.
Objava: 14. 09. 2016 / 08:34
Oznake: Družba, Duhovnost
Čas branja: 3 minute
Nazadnje Posodobljeno: 30.01.2018 / 17:31
Ustavi predvajanje Nalaganje

Papeževo pismo argentinskim škofom o »Radosti ljubezni«

Dokument ne dopušča »neomejenega pristopanja k zakramentom«.

»Pastoralna ljubezen nas spodbuja, da gremo ven in se srečujemo z oddaljenimi in ko jih srečamo, začnemo pot sprejemanja, spremljanja, razločevanja in vključevanja v cerkveno skupnost«, je osrednja misel, na kateri temelji pismo papeža Frančiška, namenjeno škofom pastoralnega območja Buenos Airesa. Papeževo pismo je odgovor na dokument o ločenih in znova civilno poročenih, ki so ga škofje pripravili pod naslovom Temeljni kriteriji za izvajanje 8. poglavja Amoris laetitia. Sveti oče ceni pripravo dokumenta, ki v polnosti pokaže na smisel 8. poglavja apostolske spodbude, ga opredeli kot dober zgled spremljanja za duhovnike in ob tem izpostavi pomembnost bližine med škofom in duhovniki.


Pastoralna ljubezen, razumljena kot »stalna napetost v iskanju oddaljenih«, je naporna. Gre za pastoralo »telo ob telesu«, ki se ne more zmanjšati na»programska, organizacijska ali pravna posredništva, četudi so potrebna«. Med štirimi nakazanimi praksami, sprejemanjem, spremljanjem, razločevanjem in vključevanjem, je po Frančiškovem prepričanju najmanj upoštevano razločevanje. »Nujno se mi zdi izobraževanje v razločevanju, osebnem in skupnostnem, v naših semeniščih in za duhovnike«, piše papež in spomni, da je bila Radost ljubezni »rezultat dela in molitve vse Cerkve, s posredovanjem dveh sinod in papeža«. Zato predlaga celostno katehezo o spodbudi, ki bo »nedvomno pomagala k rasti, utrjevanju in svetosti družine«.

Argentinski škofje v dokumentu izpostavljajo, da ni ustrezno govoriti o »dovoljenju za pristopanje k zakramentom, temveč o procesu razločevanja, ki ga spremlja duhovnik«. Ta proces mora biti »oseben in pastoralen«. Spremljanje je namreč urjenje v via caritatis, je povabilo k hoji po Jezusovi poti. Potrebna je »pastoralna ljubezen duhovnika«, ki »sprejme skesanca, ga pozorno posluša in pokaže materinsko obličje Cerkve, medtem ko sprejme njegov dober namen, da celotno življenje postavi v luč evangelija in da prakticira ljubezen«. Ni nujno, da se ta pot konča pri zakramentih, ampak se lahko usmeri v druge oblike še večje vključenosti v življenje Cerkve, kot so večja navzočnost v skupnosti, sodelovanje v molitvenih skupinah ali delo v različnih cerkvenih ustanovah.

Kadar konkretne okoliščine to omogočajo, se paru lahko predlaga življenje v vzdržnosti. Če pa te možnosti ni mogoče prakticirati in se v določenem primeru pokažejo omejitve, ki zmanjšujejo odgovornost in krivdo ter lahko povzročijo škodo otrokom iz nove zveze, Radost ljubezni dopušča možnost pristopa k zakramentoma sprave in evharistije. To osebo pripravi za zorenje in rast z močjo milosti, pišejo škofje.

Dokument poudarja, da se povedanega ne sme razlagati kot »neomejeno pristopanje k zakramentom ali kot upravičevanje kakršnega koli položaja«. Predlagano je »razločevanje, ki ustrezno razlikuje vsak primer posebej«. Nekateri položaji potrebujejo posebno pozornost, kar od duhovnikov zahteva veliko potrpežljivosti pri spremljanju in iskanje možnosti za vključevanje. Pomembno je usmeriti osebe, da se z lastno vestjo postavijo pred Boga, zato je tudi koristno izpraševanje vesti, kot to predlaga tudi apostolska spodbuda, predvsem v odnosu do otrok ali zapuščenega zakonca. V vsakem primeru, kadar »ostajajo nerešene krivice, je pristopanje k zakramentom še posebej pohujšljivo«.

Vir: Radio Vatikan
Foto: arhiv Družine

Kupi v trgovini

Če bi poznali Božji dar
Duhovna rast
13,50€
Nalaganje
Nazaj na vrh