Papež pri avdienci: 4. oktobra izide drugi del »Laudato si'« [VIDEO]
Papež pri avdienci: 4. oktobra izide drugi del »Laudato si'« [VIDEO]
V petek, 1. septembra, obhajamo svetovni dan molitve za skrb stvarstva in na ta dan se začne tudi »čas stvarstva«, ki bo trajal do 4. oktobra, ko obhajamo bogoslužni spomin na »asiškega ubožca«, svetega Frančiška Asiškega. »Na ta dan nameravam objaviti nov dokument, drugi del okrožnice Hvaljen, moj Gospod,« je dejal sveti oče in vernike po vsem svetu pozval: »Pridružimo se našim bratom in sestram kristjanom v prizadevanju za varovanje stvarstva kot Stvarnikovega svetega daru. Postavimo se ob bok žrtvam okoljske in podnebne nepravičnosti ter se potrudimo narediti konec nesmiselni vojni proti našemu skupnemu domu, ki je strašna svetovna vojna. Vse vas pozivam, da si prizadevate in molite, da bi se znova razbohotilo življenje.«
Kateheza: vero posredujejo matere in babice
V prvem delu avdience je papež Frančišek v katehezi pojasnil, da krščansko vero na naslednji rod pogosto prenašajo matere in babice: »Pogosto nas z Jezusom prvič seznanijo v družini, predvsem matere in babice.« Tako se po papeževih besedah začne evangelizacija: »Ne pozabimo, da se vera vedno posreduje v narečju, od mater in babic. Vero je treba posredovati v narečju in mi smo jo prejeli v narečju od mater in babic. Evangelizacija se pogosto začne tako: s preprostimi, drobnimi dejanji, ko recimo starši otrokom pokažejo, kako se v molitvi pogovarjati z Bogom. To so pogosto temelji človekove vere.
Papež se je v današnji katehezi sicer osredinil na življenje prve staroselske svetnice v Združenih državah Amerike: sveto Kateri (Katarino) Tekakwitha (1656-1680), ki jo je za svetnico oktobra 2012 razglasil papež Benedikt XVI., je imenoval zgled življenja v krščanski veri. Tudi sv. Kateri je v krščansko življenje uvedla njena mati.
Zadnje besede prve ameriške staroselske svetnice so bile: »Jezus, ljubim te.«
Po predstavitvi svetničinega življenjepisa je papež na koncu poudaril, kako je Katerino življenje še eno pričevanje o tem, »da apostolska gorečnost pomeni tako združitev z Jezusom, ki se hrani z molitvijo in zakramenti, kot tudi željo, da bi z zvestobo svojemu posebnemu poklicu širili lepoto krščanskega sporočila«. Zadnje besede prve ameriške staroselske svetnice so bile: »Jezus, ljubim te.«