Papež ob smrti Gustava Gutiérreza: »Velik mož Cerkve«
Papež ob smrti Gustava Gutiérreza: »Velik mož Cerkve«
»Danes mislim na Gustava. Gustavo Gutiérrez. Velik človek. Mož Cerkve,« je sveti oče po navedbah vatikanskih medijev dejal v video sporočilu, ki so ga predvajali na pogrebu p. Gustava Gutiérreza. P. Gutiérrez je umrl v 96. letu starosti v Peruju, v četrtek, 24. oktobra, pa so ga z žalnim bogoslužjem v tamkajšnji prestolnici Limi položili k večnemu počitku.
Kongregacija za nauk vere je po temeljiti preiskavi teologije osvoboditve ob začetnih pomislekih naposled potrdila, da so spisi p. Gutiérreza doktrinarno sprejemljivi.
»Znal je molčati, znal je trpeti«
Papež Frančišek je v sporočilu povedal, kako je p. Gutiérrez, oče teologije osvoboditve in besedne zveze »prednostna izbira za uboge v Cerkvi«, »znal molčati, ko je bilo treba molčati; znal je trpeti, ko je bilo treba trpeti«. Teološki tok, ki ga je p. Gutiérrez spodbujal, je bil eden najbolj polemičnih v Cerkvi v 20. stoletju, spominjajo pri Radiu Ognjišče, in napetosti z Rimom so bile visoke, kar je Gutiérrez leta pozneje priznal tudi sam.
Tedanja Kongregacija za nauk vere, ki jo je vodil kardinal Joseph Ratzinger, poznejši papež Benedikt XVI., je v 80. letih prejšnjega stoletja izvedla preiskavo teologije osvoboditve in izrazila zaskrbljenost zaradi možnih vzporednic z marksizmom. Pozneje je vendarle potrdila, da so spisi p. Gutiérreza doktrinarno sprejemljivi. Njegovi odnosi z Rimom so se izboljšali tudi po zaslugi papeža Frančiška, ki prihaja iz Latinske Amerike.
Po Frančiškovih besedah je p. Gutiérrezu »uspelo v Cerkev vnesti toliko apostolskih sadov in tako bogato teologijo. Naj počiva v miru.«
Sodelovanje z Vatikanom
Leta 2014 je papež Frančišek napisal uvod v knjigo z naslovom Ubogi za uboge: poslanstvo Cerkve, h kateri je p. Gutiérrez prispeval dve poglavji. Naslednje leto, junija 2015, je p. Gutiérrez za vatikanske medije spregovoril o teologiji osvoboditve. Dejal je, da prednostna izbira za uboge v Cerkvi ni obsedenost, temveč priznanje, da je revščina »stvarnost sveta, saj revščina uničuje, uničuje osebe in družine«.
»Revščina,« je p. Gutiérrez poudaril v pogovoru, »je v zadnji analizi smrt. Cerkev to razume bolje kot v preteklosti.«