Papež: »Demografska zima je nekaj resnega«
Papež: »Demografska zima je nekaj resnega«
V zadnjih treh dneh je v Vatikanu potekalo plenarno zasedanje Papeške akademije za družbene vede na temo »Družina kot dobro v odnosih: izziv ljubezni«. Na krize, ki preizkušajo stabilnost in srečo družin, »se lahko odzovemo s ponovnim odkrivanjem vrednosti družine kot začetnika in izvora družbenega reda, kot vitalne celice bratske družbe, ki je sposobna skrbeti za skupni dom,« je po navedba Radia Vatikan dejal sveti oče.
Družina na prvem mestu vrednot
Papež Frančišek je spomnil, da je družina skoraj vedno na prvem mestu na lestvici vrednot različnih ljudstev, saj je vpisana v samo naravo žensk in moških. »V tem smislu zakon in družina nista zgolj človeški instituciji, kljub številnim spremembam, ki so jih poznali skozi stoletja, ter kulturnim in duhovnim razlikam med različnimi narodi. Onkraj vseh razlik se pokažejo skupne in trajne lastnosti, ki kažejo veličino in vrednost zakona in družine.«
Družine je vez popolnosti
»Družina kot dobrina ni združevalne vrste, torej ne sestoji iz združevanja virov posameznikov, da bi povečali uporabnost vsakega posebej, ampak je odnosna vez popolnosti, ki je sestavljena iz podeljevanja odnosov zveste ljubezni: zaupanja, sodelovanja, vzajemnosti, iz katerih izhajajo dobrine posameznih družinskih članov in s tem njihova sreča.«
Tako razumljena družina po papeževih besedah postane vir številnih dobrin in odnosov za skupnost, kot so dober odnos z državo in drugimi deli družbe.
Prostor sprejemanja
Kot poudarja papež, je družina kraj sprejemanja. Njene dobre lastnosti se na poseben način kažejo v družinah, kjer so ranljivi ali invalidni člani, je dejal. »Te družine razvijejo posebne vrline, ki krepijo sposobnost ljubezni in potrpežljivega prenašanja težav življenja. Pomislimo na rehabilitacijo bolnih, sprejem migrantov in nasploh na socialno vključevanje tistih, ki so žrtve marginalizacije, v vseh družbenih sferah, še posebej na področju zaposlovanja. Celostna oskrba na domu za osebe s težjimi invalidnostmi sproži v družinskih članih tisto zmožnost oskrbe, ki se zna odzvati na posebne potrebe vsakega posebej.«
Demografska zima je nekaj resnega. Zlasti tukaj v Italiji je to še bolj resno kot v drugih državah Evrope.
Protistrup za revščino in demografsko zimo
Pri tem ni pozabil na družine, ki imajo posvojene otoke in tiste, ki so sprejele otroke v rejništvo. Družina je po njegovem mnenju glavni protistrup za revščino, tako materialno kot duhovno, »kakor tudi proti problemu demografske zime oziroma neodgovornega materinstva in očetovstva. Te dve stvari je potrebno poudariti.
Demografska zima je nekaj resnega. Zlasti tukaj v Italiji je to še bolj resno kot v drugih državah Evrope. Neodgovorno materinstvo in očetovstvo pa je še druga resna stvar, na katero je potrebno računati, da se ne bi zgodila.«
Drevo zastonjskosti
Papež se je zavzel za to, da je treba v vseh državah spodbujati socialno, gospodarsko in kulturno »družini prijazno« politiko. Kot je dejal, je družini prijazna družba možna, saj se je družba rodila in razvila iz družine. »Vse ni mogoče pripisati pogodbi, niti vsega ni mogoče vsiliti z ukazom. Dejansko, ko civilizacija izkorenini iz svoje zemlje drevo zastonjskosti, postane njen propad neustavljiv. Kajti družina je osnovni sadilec drevesa zastonjskosti. Zastonjskost družine je v daru, torej v zastonjskem podarjanju in sprejemanju.«
Družina je osnovni sadilec drevesa zastonjskosti.
Trije pogoji za ponovno odkritje lepote družine
Frančiške je naštel tri pogoje za ponovno odkritje lepote družine. »Prvi je, da odstranimo iz uma »sivo mreno« ideologij, ki nam preprečuje, da bi videli resničnost.« Drugi pogoj je po njegovem ponovno odkritje ujemanja med naravno in zakramentalno poroko. »Ločitev med obema se namreč po eni strani konča tako, da o zakramentalnosti razmišljamo kot o nečem dodanem, nebistvenem, po drugi strani pa se tvega, da institucijo družine prepustimo tiraniji umetnega.«
Tretji pogoj pa je zavedanje, da milost zakramenta zakonske zveze, ki je »družbeni« zakrament par excellence, zdravi in povzdiguje celotno človeško družbo in je kvas bratstva.«