Papež: Cerkev je hiša in šola molitve
Papež: Cerkev je hiša in šola molitve
FOTO: Vatican Media
Papež Frančišek je znova opozoril, da je potrebne reforme v Cerkvi mogoče udejanjiti le s pomočjo skupne molitve. »Vse glavne stvari v Cerkvi se rodijo iz molitve in vse raste iz milosti molitve,« je sveti oče po navedbah avstrijskega Kathpressa dejal v nagovoru med današnjo splošno avdienco, ki so jo neposredno predvajali iz knjižnice apostolske palače v Vatikanu. V video nagovoru je nadaljeval vrsto katehez o molitvi, tokrat je spregovoril o »Cerkvi kot šoli molitve«.
Obstajajo skupine, »ki se oblikujejo, da bi izvedle cerkvene reforme, spremembe v življenju Cerkve«, vse to z veliko organizacije in medijskega poročanja, je pojasnil Frančišek. In govorijo: »To moramo spremeniti, sprejeti moramo to nekoliko skrajno odločitev ...«. Predstavljajo zanimive predloge, toda »kje je molitev?« se sprašuje papež. Šele molitev je tista, »ki odpira vrata Svetemu Duhu«, ki vedno znova navdihuje, kako nadaljevati po začrtani poti.
Brez molitve Cerkev izgubi vrelec topline in ljubezni
Če molitev izgine iz Cerkve, je nadaljeval sveti oče, »se nekaj časa zdi, da se vse lahko nadaljuje tako kot doslej«, toda kmalu začutimo, »da je Cerkev postala kot prazen ovoj, da je izgubila vrelec topline in ljubezni«.
Zato je izredno pomembno, da Cerkev moli in vzgaja za molitev, »da iz roda v rod prenaša svetilko vere z oljem molitve«. Brez luči te svetilke kristjani »ne morejo videti poti za evangeliziranje; ne morejo videti obrazov bratov in sester, da bi se jim približali in jim služili«. Kot je zatrdil sveti oče, se »brez vere vse zruši; in brez molitve vera ugasne«.
FOTO: Vatican Media
Brez krize ni mogoče rasti
Papež je v nagovoru še spomnil, kako se večina ljudi nauči moliti: naučijo se zlogovati prve molitve v naročju staršev in starih staršev, pozneje so jim zgled duhovniki in kateheti, molitve pa se učijo tudi z rednim obiskovanjem bogoslužij. Verniki morajo doživljati tudi krize, saj »brez krize ni mogoče rasti«.
Najbolje je, je prepričan Frančišek, če Cerkev podpirajo ljudje, ki molijo, in ne toliko tisti, ki imajo denar, moč in nadzor nad mediji: »Po določenih življenjskih obdobjih se zavemo, da brez vere ne bi mogli ničesar in da je bila molitev naša moč. Ne samo osebna molitev, ampak tudi molitev bratov in sester ter občestev, ki nas spremljajo in podpirajo, ljudi, ki nas poznajo in ki jih prosimo, naj molijo za nas.« Zato mora biti Cerkev tudi in predvsem »hiša in šola molitve«.